فرسوده بودن بیش از ۳۵۰ هزار دستگاه کامیون در کشور

مشاور سازمان راهداری گفت: بیش از ۳۵۰ هزار دستگاه کامیون در کشور فرسوده هستند که بخش عمده ای از آنها در قالب طرح کلید به کلید بازسازی می شود.

نصرالله بمانا مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امور نوسازی ناوگان بیان اینکه طرح کلید به کلید را در قالب دو قرارداد با شرکت‌های داخلی برای کامیون ها و اتوبوس ها منعقد کرده‌ایم، گفت: تعدادی از این ناوگان هم اکنون به متقاضیان تحویل داده شده و تعدادی هم در دست ساخت است.

او با بیان اینکه مقرر شده بود ۱۷۶ هزار و ۵۵۰ دستگاه اتوبوس مینی بوس، کامیون کشنده و کامیونت در طرح کلید به کلید تحویل داده شود، افزود: این ناوگان مربوط به بخش برون شهری و درون شهری بوده که تاکنون تعدادی از آنها تحویل داده شده است.

مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در نوسازی ناوگان با بیان اینکه تاکنون ۷۶ دستگاه کامیون و ۱۰۵ دستگاه اتوبوس تحویل داده شده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط تحریم که در کشور وجود دارد، تامین قطعات در این حوزه به سختی انجام می شود و بنابراین در بازه ای از زمان به ویژه در بخش ساخت کامیون با مشکل مواجه بوده ایم.

مشاور سازمان راهداری در امور نوسازی ناوگان با تاکید بر اینکه تمامی این ناوگان تولید داخل است، افزود: اولویت ما در طرح ریاست جمهوری برای تحویل کامیون ها مربوط به تولیدات کارخانه های داخلی بوده است و تمام تلاش ما در این بخش آن است که موانع تولید در این زمینه رفع شود و البته امیدواریم در این حوزه بانک مرکزی همکاری های لازم را در تامین منابع داشته باشد.

او با اشاره به اینکه حدود ۳۵۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده در کشور داریم بیان کرد: تولید داخل پاسخگوی این تعداد از کامیون‌ها نیست و همین موضوع باعث شده که ۵۰ هزار دستگاه از طریق واردات و حدود ۸۰ درصد از نیاز در این حوزه از طریق تولید داخل تامین شود.

بمانا در پایان تصریح کرد: برای حذف دلالان و سوداگران پس از ثبت نام، تا چند ماه امکان خرید و فروش وجود ندارد تا از این طریق واسطه‌گری و دلالی به صورت کامل حذف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *