مجموعه تمبر ابوعلی‌سینا به مناسبت روز پزشک رونمایی می‌شود

مجموعه تمبر ابوعلی سینا به مناسبت فرارسیدن روز پزشک و با هدف قدردانی از زحمات پزشکان، رونمایی می‌شود.

رحیم پرنیا مدیرعامل خانه سکه ایران، از رونمایی مجموعه  ابوعلی سینا به مناسبت فرارسیدن روز پزشک مصادف با اول شهریور ماه خبر داد و بیان کرد: مجموعه ابوعلی‌سینا که با هدف قدردانی از تلاش پزشکان و کادر درمانی تولید شده است، مجموعه‌ای از کتابچه حاوی زندگینامه، تفکرات و تمایلات ابوعلی سینا و ۳ تمبر ایرانی، اروپایی (فرانسوی) و آفریقایی (تونسی) است. این تمبر‌ها در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا کسی که به آن‌ها نگاه می‌کند، در یک نظر آن‌ها را با هم قیاس کند تا بداند که هر کشور ابوعلی‌سینا را با لباس و فرهنگ تصویری خودش به تصویر می‌کشد و لزوما به فرهنگ ایرانی ارج نمی‌گذارد؛ یعنی هیچ کشوری در تولید محصولات مرتبط به ابوعلی‌سینا آن تصویری را که ما از او داریم، به نمایش نگذاشته است.

او افزود: تمبر‌های مورد نظر در قالب دو کتاب در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. یکی از کتاب‌ها حاوی تمبر‌هایی است که از جنس طلا ساخته و تولید شده‌ است. این تمبر‌ها در کتاب یکدیگر با جنس‌های مختلفی تولید شده‌اند. تمبر تونسی با جنس مس، تمبر فرانسوی با جنس نقره و تمبر ایرانی با جنس طلا در این کتاب قرار گرفته و دیده می‌شوند.

مدیرعامل خانه سکه ایران گفت: ما با تولید مجموعه ابوعلی سینا می‌خواستیم بگوییم اگرچه کشور‌های دیگر برای تصاحب شخصیت‌های برجسته ایران تلاش می‌کنند، اما این شخصیت‌ها همچون سایر شخصیت‌های برجسته جهان، مفاخر بشری هستند و کسی نمی‌تواند آن‌ها را تصاحب کند.

پرنیا خاطرنشان کرد:مجموعه ابوعلی‌سینا در تعداد محدود عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *