حل معضلات فرهنگی با سعه‌ی صدر نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: حل معضلات فرهنگی سعه صدر می‌خواهد و باید برای رفع آن‌ها بیشتر تلاش شود.

آیت الله رسول فلاحتی در ارتباط تصویری با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در سراسر کشور که با موضوع الگوی اعتلای فرهنگی شهر و راه اندازی سامانه راهبردی فرهنگی برگزار شد گفت: تفاوت فرهنگی در مناطق مختلف کشور سیاستهای متفاوتی را برای حل معضلات فرهنگی می طلبد.

وی افزود: دشمن بعد از جنگ تحمیلی تلاش گسترده ای برای تغییر فرهنگ اسلامی و بومی انجام داده که همه این فعالیتهای خصمانه تدبیر، همدلی و همت مضاعف می خواهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: در گیلان هم دشمن برای نفوذ در فرهنگ اصیل بومی از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

آیت الله فلاحتی افزود: در ساختار اداری نیز آئین نامه هایی وجود دارد که قبل از انقلاب تصویب شده و اکنون قابل اجرا نیست و یا اجرای آن مغایر قوانین اسلامی است که این آئین نامه ها باید تغییر کنند.

وی با بیان اینکه اصلاح این امور نیازمند همکاری اندیشمندان حوزه و دانشگاه است افزود: همکاری همه مدیران برای حل معضلات فرهنگی ضروری است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هم در ابتدای این ارتباط تصویری با بیان اینکه برای اعتلای الگوی انقلابی شهر باید از فناوری های جدید استفاده کرد گفت: ائمه جمعه برای اثرگذاری بیشتر در زمینه های مختلف از جمله در مسائل فرهنگی باید از معنویت، فضل و دانش برخوردار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری افزود: ائمه جمعه در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی و پیاده سازی گفتمان ولایت و رهبری در جامعه برنامه مشخص داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *