ورود دو میلیون دوز واکسن آنفولانزا در هفته آینده/ جمع آوری ۱۰ میلیارد تومان کمک مردمی برای نذر آب ۳

کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر  با اشاره به اینکه وزارت بهداشت واردات ۱۶ میلیون دوز واکسن آنفولانزا را در دستور کار داده است، اظهار کرد: از این مقدار ۲ میلیون دوز تا دوشنبه هفته آینده توسط جمعیت هلال احمر وارد کشور می‌شود و با دستور وزارت بهداشت در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ۱۵۰ هزار دوز واکسن آنفولانزا در اختیار جمعیت هلال احمر است که منتظر مجوز از سوی وزارت بهداشت برای توزیع در داروخانه‌ها از اول مهرماه است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به طرح نذر آب ۳ بیان کرد: در این طرح ۳ هزار داوطلب هلال احمر شبانه روز در حال فعالیت هستند.

همتی گفت: تا به امروز ۱۰ میلیارد تومان کمک مردمی در نذر آب ۳ جمع آوری شده است.

او عنوان کرد: در ۲ سال گذشته بیشتر هزینه‌ها توسط دولت و جمعیت هلال احمر تامین می‌شد، اما امسال بیشتر هزینه‌ها توسط خیرین تامین شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: از سال ۹۴ راه اندازی خانه‌های هلال در جمعیت هلال احمر آغاز شد، اما امسال به شکل ویژه‌ای به آن توجه می‌شود.

او با بیان اینکه پنجشنبه هفته جاری ۱۴۰۰خانه هلال افتتاح خواهد شد، گفت: دپوی امکانات و تجهیزات در محیط‌های روستایی و آموزش افراد محلی می‌تواند در کاهش آسیب‌ها در هنگام بلایا موثر باشد.

همتی تصریح کرد: با دستور رئیس جمهور از محل تبصره‌ای بودجه مبلغ ۲۵۰میلیارد تومان برای شارژ انبار‌ها در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفت که این مبلغ ۲۰درصد از کل نیاز جمعیت هلال احمر را در این موضوع مرتفع می‌کند.

او ادامه داد: قول مساعدی از سوی دکتر نوبخت برای پرداخت ۵۰درصد مبلغ مورد نیاز برای شارژ انبار‌ها در ماه‌های مهر و آبان داده شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: با اختصاص این بودجه و توزیع اقلام در انبار‌های امدادی سراسر کشور با توجه به نیازسنجی می‌توان گفت آمادگی جمعیت هلال احمر درباره شارژ و موجودی انبار‌ها بالاتر از ۵۰ درصد است.

همتی تصریح کرد: بیشتر خدماتی که جمعیت هلال احمر ارائه می‌دهد بر عهده ۶۵۰ هزار نجاتگر، جوان و داوطلب پای‌کار است.

او افزود: برنامه‌های خوبی برای ماندگاری و ترغیب این افراد داریم و در این موضوع نیازمند کمک دولت هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد: اگر ۲۴ساعته از این افراد قدردانی کنیم کم است چرا که این نیرو‌های فعال، جانانه و بدون چشمداشت فعالیت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *