بازداشت تروریستی خطرناک در شمال لبنان

اداره اطلاعات ارتش لبنان از دستگیری تروریست خطرناکی که چندین عملیات در شمال این کشور علیه نیرو‌های ارتش انجام داده بود، خبر داد.

این اداره اعلام کرد: نیرو‌های امنیتی دومین تروریست گروهک «خالد التلاوی» که از چنگال عدالت فرار کرده بود به نام «احمد الشامی» و ملقب به «احمد أنس» را در منطقه «کفرشلان» منتهی به منطقه «الضنیه» در شهر طرابلس در شمال لبنان دستگیر کردند.

عملیات دستگیری این تروریست با محاصره محل اختفای این تروریست در منطقه مذکور صورت گرفته است.

به گفته منابع محلی، احمد الشامی برای ممانعت از شناسایی شدنش همیشه از خودرویی با شیشه‌های دودی تیره که داخل آن قابل دیدن نباشد استفاده می‌کرده است.

نیرو‌های ارتش لبنان همزمان با حمله به محل اختفای این تروریست در یکی از خانه‌های منطقه الضنیه، در تمام این منطقه برای جلوگیری از فرار مجدد وی مستقر شده بودند.

روزنامه الجمهوری لبنان به نقل از منابع آگاه درباره نحوه شناسایی محل اختفای این تروریست خطرناک نوشت: دستگیری احمد الشامی آسان نبوده است، زیرا اداره اطلاعات ارتش با نفوذ به گروهک تروریستی خالد التلاوی و فریب دادن چند مظنون به حامی مالی یا کسانی که نقش لجستیکی به عنوان قاچاقچی و دستیار به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در این گروهک داشتند توانست چند تروریست مرتبط با این گروهک را دستگیر کنند سپس محل اختفای احمد الشامی را به دست بیاورند.

به گفته الجمهوریه، نیرو‌های ارتش در ابتدا به جواهر فروشی در شهرک «مریاطه» در الضنیه و دستگیری فروشنده و ضبط یک قبضه مسلسل و بازجویی از وی فرد مظنون دوم که بازیکن فوتبال به نام «أ. م» را در منطقه «زغرتا» دستگیر کنند.

منابع امنیتی از وجود شمار دیگری از تروریست‌های گروهک خالد التلاوی که تحت پیگرد هستند، خبر دادند.

احمد الشامی تروریستی است که عضو گروهک خالد التلاوی بوده و در جنایات «کفتون الکوره» و «البلداوی» حضور داشته است که در این عملیات‌های تروریستی دست کم ۳ شهروند لبنانی و ۴ نیروی ارتش لبنان به شهادت رسیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *