محاکمه محمد امامی هفته آینده از سر گرفته می‌شود

غلامحسین اسماعیلی  در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده محمد امامی گفت: دومین جلسه رسیدگی به پرونده این متهم هفته آینده برگزار می‌شود.

اسماعیلی همچنین درباره پرونده طبری گفت: این پرونده بخشی دارد که منتهی به رأی و اعلام شد. افراد متعددی در مظان اتهام قرار گرفتند. در مورد ۲۲ تن از آنها کیفرخواست صادر شد. برای ۵ نفر دیگر هنوز رأی صادر نشده است که عمده آنها در خارج از کشور هستند و وضعیت آنها اشتراکاتی با متهم ردیف اول دارد. بخش دیگری از پرونده طبری و تعدادی از متهمین هنوز در دادسراست که هنوز در مورد آنها تصمیم نهایی را دادسرا نگرفته و در مورد اتهامات آنها متهم ردیف اول سهم و مشترکاتی دارد که دادگاه رسیدگی خواهد کرد.

سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین پرونده هفت سنگان نیز گفت: در دادگاه رسیدگی‌های عمده‌ این پرونده انجام شده است. در ارتباط با متهمانی که در زمره مدیران آن استان بودند تحقیقات تکمیل و آخرین دفاع اخذ شده است. درباره قضاتی که در پرونده هستند به دادسرای انتظامی قضات ارجاع شده و دادگاه منتظر است که آیا اتهامی منتسب به برخی از قضات است یا خیر که با پاسخ دادسرای انتظامی، دادگاه تصمیم خود را خواهد گرفت و اگر این پاسخ تأخیر داشته باشد درباره سایر متهمان رأی را صادر خواهد کرد.

وی درباره اینکه تاکنون چه تعداد از زندانیان به کرونا مبتلا شده‌اند گفت: خوشحالیم از اینکه خدا کمک کرد بهترین و دقیق‌ترین اجرای دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا را در زندان‌ها عملیاتی کردیم. در زندان‌ها خواه ناخواه با تراکم جمعیت مواجهیم و زندان مدام محل ورود و خروج زندانیان است. جمعیت زندانیان ثابت نیست، به خلاف برخی از مراکز جمعیتی دیگر مانند پادگان. جمعیت زندان شناور است؛ اما به گونه‌ای رفتار کردیم که هم دنیا اقدامات زندان در اجرای پروتکل‌ها و اعطای مرخصی‌های گسترده به زندانیان (بیش از ۱۰۰ هزار نفر) و سبک کردن جمعیت زندانیان و هم در دو جلسه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا گزارش اقدامات زندان‌ها هم از سوی معاون وزارت بهداشت و نماینده دادستان کل اعلام کردند امروز کارنامه موفقی در این باره داریم. ما اجزاه ندادیم فرد مشکوک بدون مراقبت بماند چه برسد شخص مبتلا و از این بایت نگرانی نداریم.

اسماعیلی درباره پرونده ویلموتس گفت: ما ویلموتس را از منظر اقدام مجرمانه ورود کرده‌ایم و از منظر فنی ورودی به آن نداریم.

سخنگوی قوه قضائیه درباره کلونی معتادان متجاهر در شوش و هرندی و امکان شیوع کرونا از طریق آنها گفت: این گزارش به ما رسید و مهم‌تر از همه اثر روانی این پدیده روی شهروندان است. مردم نسبت به این حضور نگرانی‌ها و بعضا آزار و اذیت ها داشتند و گفته می‌شد در وضعیت شیوع کرونا، جمع‌آوری معتادین به لحاظ کنترل نشدن کرونا شل شده بود. نیروی انتظامی به این موضوع ورود کرد و اقدامات خوبی انجام شده و در طرح اخیر بیش از ۹۰۰ معتاد و فروشنده مواد مخدر و سارق دستگیر شدند. ۲۱ باب منزل و ۱۵۰ اتاقک پاتوق این قبیل افراد پلمپ شد. در همین زمینه بیش از ۱۴۹ کیلو مواد مخدر کشف شده است. علاوه بر اینها طرحی در دادسرای عمومی تهیه شده و شرح وظایفی برای بهزیستی، نیروی انتظامی و شهرداری نوشته شده تا شهروندان متأثر از حضور این افراد نباشند.

اسماعیلی همچنین درباره پرونده روح‌الله زم گفت: پرونده ویژه‌ای است و مطمئن باشید بعد از قطعیت دادنامه و وصول پرونده به دادسرا برای اجرای حکم، مراجع رسمی نسبت به روند آن اظهار رسمی خواهند کرد. گمانه‌زنی‌ها قابل اعتماد نیست و با به سرانجام رسیدن آن، حتماً اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *