معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان: شهروندان مشکلات حاد تنفسی را جدی بگیرند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه شهروندان مشکلات حاد تنفسی را جدی بگیرند، گفت: مراقبت های لازم برای جلوگیری از ابتلا به انفلوانزا در دستور کار باشد.

دکتر آبتین حیدرزاده  با اشاره به اینکه در چند روز گذشته دوباره شاهد افزایش میزان ابتلاء و بستری بیماران کرونا در مراکز درمانی استان گیلان بوده‌ایم، گفت: در شبانه روز گذشته ۷۰ مورد جدید کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستر شدند.

وی همچنین با اشاره به همزمانی شیوع و ابتلاء به بیماری کرونا، بیماری‌های تنفسی و آنفولانزا، اظهار کرد این بیماری علائم بسیار مشابه‌ای دارند که باید تلاش کنیم با توجه به شرایط موجود به هیچ گونه بیماری تنفسی مبتلا نشویم.

حیدرزاده در ادامه با بیان اینکه برای جلوگیری از این موضوع چند اصل باید رعایت شود، افزود: در فضاهای بسته به صورت انفرادی و یا تنها با جمع خانواده حضور داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه باید از مهمانی و حضور در جمع‌های بزرگ جداً خودداری شود، تصریح کرد: در فضاهای بسته همانند ادارات و مدارس و سازمان‌ها باید از ماسک استفاده شود.

وی با بیان اینکه مدت زمان حضور در این فضاها نیز باید کمتر از ۱۵ دقیقه باشد، ادامه داد: در فضای باز نیز توصیه به استفاده از ماسک نمی‌شود اما به محض بازگشت از این فضاها باید دست‌ها به صورت دقیق شستشو شوند.

حیدرزاده گفت: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی می‌توانیم از ابتلاء به سرماخوردگی به ویژه آنفلوانزا خودداری کنید.

وی با اشاره به موج سوم شیوع کووید ۱۹ در برخی از مناطق کشور، افزود: رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مهم‌ترین چیزی است که باید از سوی شهروندان رعایت شود و مسافران نیز برای مدتی مسافرت را کنسل و به زمان دیگری موکول کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *