در واکنش به سفر نماینده قزوین به گیلان مطرح شد؛ سفر نماینده قزوین به «انبوه» رودبار دخالت در امور استان دیگر است واکنش نماینده رودبار

فرماندار شهرستان رودبار با انتقاد از سفر یکی از نمایندگان مردم استان قزوین به روستایی در استان گیلان گفت: سفر لطف الله سیاهکلی به روستای انبوه شهرستان رودبار دخالت در امور نماینده آن شهرستان است.مهرداد گودرزوند چگینی درباره بازدید لطف‌الله سیاهکلی نماینده مردم استان قزوین به روستای انبوه در حوزه استحفاظی شهرستان رودبار از توابع گیلان، در گفت و گو با ایلنای قزوین گفت: اینکه نماینده قزوین با هماهنگی مسئولان شهرستان رودبار یا استانداری گیلان به روستای انبوه وارد شده یا خیر را در جریان نیستم.

نماینده مردم شهرستان رودبار در پاسخ به این پرسش که آیا مداخله یک نماینده در حوزه استحفاظی نماینده استان دیگر از نظر قوانین مجلس قانونی است، اظهار داشت: نماینده مجلس می‌تواند هر جا برود، اما دخالت در اموری که مربوط به حوزه او نباشد، رویه خوبی نیست.

چگینی در پاسخ به اینکه حضور نماینده مردم قزوین در بین مردم روستای انبوه این برداشت را ایجاد کرده که نماینده رودبار به مطالبات مردم بی‌توجه است، افزود: نماینده مردم قزوین برای رسیدگی به مطالبات به انبوه نرفته است؛ بلکه برای بازدید از جاده بوده و پس از آن نیز برای صرف ناهار در مسجد این روستا حضور پیدا کرده است.

نماینده مردم رودبار درباره پیگیری مشکلات روستای انبوه تاکید کرد: چندی پیش خودم از آن منطقه بازدید کرده‌ام و مشکلات آن را هم منعکس کردم. بنابراین سفر نماینده قزوین به روستای انبوه کار منطقی نبوده است.

فرماندار شهرستان رودبار نیز با انتقاد از ورود لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین به حوزه استحفاظی استان گیلان در گفت و گو با ایلنای قزوین گفت: درباره این سفر هیچ هماهنگی با من و یا مسئولان استان انجام نشده و اگر نماینده قزوین وارد حوزه سرزمینی استان گیلان شده، باید با استاندار گیلان هماهنگ می‌شد و اگر این هماهنگی صورت می‌گرفت حتما استانداری گیلان به فرمانداری رودبار اطلاع می‌داد و یا با خود بنده هماهنگ می‌کرد که این مهم اتفاق نیفتاده است.

هوشنگ عباسقلی زاده تاکید کرد: سفر نماینده قزوین دخالت در امور استان دیگر است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رودبار از مطالبات مردم روستای نوده توسط نماینده رودبار اشاره کرد و گفت: البته تعاملات بین استانی همیشه بوده و هست، ولی اینکه یک نماینده بخواهد کار را به نفع خود مصادره بکند و بخواهداز آن بهره برداری سیاسی کند این کار درستی نیست و هیچ فردی این حرکت را نمی‌پسندد.

عباسقلی زاده افزود: اصول کار این است که نماینده استان همجوار بایستی نماینده آن شهرستان و یا مسئولان آن منطقه را از سفر خود آگاه می‌کرد.

اوایل هفته جاری، لطف‌الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با مردم روستای لات استان قزوین با سفر به روستای انبوه با مردم این روستا دیدار و گفت و گو کرد.

روستای انبوه جزء توابع بخش عمارلوی شهرستان رودبار است که در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی جیرنده و ۱۵۰ کیلومتری رشت قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *