امهال پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی در مشاغل بخش گردشگری گیلان

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان از امهال پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی در مشاغل حوزه گردشگری توسط تامین اجتماعی در این استان خبر داد.

علی حسین نژاد  اظهار داشت: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و به منظور حمایت از آسیب دیدگان بخش گردشگری مقرر شد حق بیمه کارفرمایان فعال  در این بخش  بر اساس لیست ۱۰ درصد حق بیمه به شعب تامین اجتماعی ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد:کارفرمایان می توانند  بابت ۲۰ درصد حق بیمه معوق از مهر تا اسفند ۹۹ ، حداکثر تا اردیبهشت ۱۴۰۰ یا به صورت یکجا یا حداکثر در ۶ قسط اقدام به تقسیط کنند، ضمن اینکه شرط استفاده از بخشودگی جرایم به خاطر عدم پرداخت به موقع حق بیمه هم، ارسال به موقع و در موعد مقرر لیست ۱۰ درصد حق بیمه توسط کارفرمایان در این بخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه حدود یک هزار و ۴۰۰ کارفرما با ۱۲ هزار شاغل در بخش حوزه گردشگری فعالیت دارند، افزود: حدود ۵۰ میلیارد تومان حق بیمه این ایام خواهد بود که کارفرمایان حدود ۱۷ میلیارد تومان را در ۱۶ ماهه پرداخت خواهند کرد و ۳۵ میلیارد تومان باقیمانده را در اردیبهشت ۱۴۰۰ برای آنان امهال خواهیم کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره به کمک دولت به کارفرمایان آسیب دیده در بحث کرونا بیان داشت: بنابراین کارفرمایان با یک سوم حق بیمه می توانند از این مزایا استفاده کنند که اگر از این مزایا استفاده نکنند جرایم ۳۰ درصد مشمول آنها می شود.

بر اساس آخرین آمار بیش از ۴۲۰ هزار بیمه شده اصلی و ۱۳۸ هزار مستمری بگیر با افراد تحت تکفل شان در مجموع با جمعیت یک میلیون و ۲۴۵ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی استان گیلان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *