اعلام علت احتمالی شیوع بیماری ناشناخته در هند

 به نقل از اسپوتنیک، مقامات محلی هند اعلام کردند که علت بیماری مرموز در ایالت آندرا پرادش این کشور، ممکن است مسمومیت ناشی از سرب و نیکل باشد که آثار آن در آب و شیر پیدا شده است.

یکشنبه گذشته شیوع یک بیماری ناشناخته در شهر الورو و اطراف آن آغاز گردید. علائم این بیماری شامل حملات صرعی در عرض ۳-۵ دقیقه، از دست دادن حافظه در عرض چند دقیقه، ضعف های ناگهانی، سردرد و کمردرد است.

آلا کالی کریشنا سرینیواس، معاون رئیس ایالت در امور بهداشتی در این خصوص اظهار کرد: اطلاعات کامل در مورد آنچه این بیماری مرموز را تحریک کرده است تنها پس از ارسال گزارش ادارات مرکزی، حاصل می‌شود. در گام نخست مشخص شد که سرب علت شیوع این بیماری است.

او افزود: تحقیقات تکمیلی توسط انستیتوی فناوری شیمی هند و سایر موسسات در حال انجام است و انتظار می‌رود نتایج به زودی اعلام شوند. رئیس ایالت به مقامات دستور داد تا تحقیقات کاملی در مورد محتوای فلزات سنگین در بدن بیماران انجام دهند و به طور مداوم روند درمان را کنترل کنند.

به گفته مقامات بهداشت محلی، در مجموع ۵۰۵ نفر تا کنون به این بیماری مبتلا شده‌اند؛ بیش از ۳۷۰ نفر بهبود یافته و ۱۲۰ نفر همچنان بیمارستان‌ها تحت درمان هستند. علاوه بر این، ۱۹ نفر برای مراقبت‌های پزشکی جدی‌تر به شهر‌های بزرگ ایالات ویجیاوادا و گونتور اعزام شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *