مجلس سال آینده نرخ یارانه نقدی را دو برابر می‌کند؟

 

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم افزایش نرخ یارانه‌های نقدی در طی سالیان اخیر اظهار کرد: بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها باید حداقل میزان ۵۰ درصد از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی به مردم اختصاص داده شود، دولت در تبصره ۱۴ لایحه بودجه بالغ بر ۲۶۰ هزار میلیارد تومان منابع حاصل از افزایش نرخ حامل‌های انرژی در دست قرار دارد لذا باید حداقل ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در قالب یارانه به مردم پرداخت شود.

حاجی دلیگانی افزود: بر اساس پیش بینی لایحه بودجه ۱۴۰۰ تنها قرار است که حدود ۷۰ هزار میلیارد از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی به مردم اختصاص داده شود که البته ما در کمیسیون تلفیق بودجه و صحن علنی با این مسئله مخالفت خواهیم کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: زمانی که سال‌ها پیش ۴۵ هزار تومان به عنوان یارانه برای کمک به اقشاری از جامعه در نظر گرفته شد، این مبلغ حدود ۱۰ دلار ارزش داشت، اما اکنون ارزش این مبلغ به یک و نیم الی دو دلار تنزل یافته است، بنابراین یک فاصله هشت برابری در این سال‌ها ایجاد شده است و پرداخت این میزان یارانه به مردم محلی از ارعاب ندارد.

نماینده شاهین شهر افزود: ما سعی خواهیم کرد که در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس شورای اسلامی این رقم را به میزان دو برابر و ۹۰ هزار تومان برای هر نفر افزایش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *