دولت ترامپ می خواسته بیشترین تعداد آمریکایی‌ها به ویروس کرونا آلوده شوند!

بر اساس ایمیل هایی که به تازگی کنگره آمریکا به دست آورده، یک مقام ارشد در دولت رو به پایان دونالد ترامپ، بر استراتژی “مصونیت گله ای“، اصرار داشته و نوشته است اینکه افراد کمتر در معرض خطر بیشتری، به ویروس کرونا مبتلا شوند، ایده خوبی است.

پل الکساندر، که یکی از مقامات وزارت بهداشت و خدمات انسانی بوده، اظهار داشت که دولت می خواهد تعداد زیادی از جوانان به کرونا مبتلا شوند.

این مقام آمریکایی صریحاً اظهار داشته که باید از نوزادان، کودکان، نوجوانان، جوانان و میانسالان بدون بیماری های مزمن برای ایجاد «ایمنی گله ای» استفاده شود. وی در این پیام گفته است: “ما می خواهیم آنها آلوده شوند … و با آنتی بادی بهبود یابند” بیمارستان ها تجهیز شده اند، تخت های مراقبت های ویژه آماده است و پزشکان و پرستاران در حالت آماده باش هستند.

  وی در نامه مورخ ۴ ژوئیه نوشت که باید از مردم برای اجرای استراتژی مصونیت گله ای استفاده شود.

طیف گسترده ای از متخصصان بهداشت، استراتژی گله ای را که وی خواستار آن شد، محکوم کردند؛ زیرا می تواند منجر به مرگ غیرضروری شود. کاخ سفید قبلاً دنبال کردن چنین استراتژی‌ای را تکذیب کرده بود. اما اسکات اطلس که مشاور ویژه رئیس جمهور ترامپ در مورد بیماری همه گیر ویروس کرونا بوده، در موارد مختلف خواستار انتشار ویروس در میان افرادی شده است که کمتر آسیب پذیرند.

کارشناسان بهداشتی گفتند اگر ویروس بدون کنترل در بین دیگران گسترش یابد، محافظت از افراد در معرض خطر غیرممکن است. الکس ایزار، وزیر بهداشت آمریکا، قبلاً تأیید کرد که دولت از استراتژی مصونیت گله پیروی نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *