کارشناس عراقی: تحرک‌های داعش با اعلام خروج آمریکایی‌ها مرتبط است

 

«صفاء الاعسم» کارشناس مسائل امنیتی عراق، از وجود تحرک‌های عناصر گروه تروریستی داعش همزمان با اعلام خروج نیرو‌های آمریکایی از کشور خبر داد.

او گفت: حضور گروه ترویستی داعش در عراق به پایان رسیده است و هرگز کشور به مراحل اولیه اشغالگری، کشتار و ویرانی باز نخواهد گشت و تحرک‌های اخیر داعش هیچ تاثیری بر امنیت عراق نخواهد داشت. نیرو‌های عراقی گروه تروریستی داعش را ریشه کن کرده و عناصر تروریستی را از کشور بیرون رانده‌اند.

این کارشناس عراق افزود: انفجار‌های اخیر در بغداد و برخی حملات با هدف تنش آفرینی رسانه‌ای داعش همزمان با خروج نظامیان آمریکایی بوده است و هدف و مقصود آن کاملا مشخص است و آن فشار بر عراق برای ماندن نیرو‌های آمریکایی است.

از سوی دیگر، «کاطع الرکابی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، اعلام کرد که از دولت خواسته اند درباره آینده حضور نیرو‌های آمریکایی و بیگانه در این کشور توضیح دهد، زیرا سکوت دولت در این خصوص تعجب آور است.

او افزود: سکوت دولت در خصوص اجرای مصوبه پارلمان علی رغم مناقشه‌های داخلی پارلمان در این خصوص عجیب است.

این نماینده عراقی گفت: دولت به تناقضی که از سوی آمریکا در خصوص حضور نظامیانش در عراق مشاهده شده است، دامن می‌زند و دولت باید در خصوص اخباری که از آمد و شد نیرو‌های آمریکایی به سوریه و عراق سخن می‌گوید، به پارلمان توضیح دهد.

در خبری دیگر از عراق، نمایندگان اهل سنت استان دیاله و استاندار نیز در نشستی سیاسی با فرمانده محور الحشدالشعبی در این استان از نقش نیرو‌های بسیج مردمی در مبارزه با تروریست‌های داعش و آزادسازی مناطق از چنگ تروریست‌ها نقض بارزی داشتند.

این نمایندگان از الحشدالشعبی در حمایت از مناطق آزاد شده از اشغال تروریست‌های داعش و بازگشت آوارگان تقدیر کردند و خواستار باقی ماندن این نیرو‌ها در استان دیاله شدند.

استاندار دیاله نیز ضمن تقدیر و تشکر اعلام کرد که الحشدالشعبی بخشی از سیستم امنیتی عراق است و فداکاری‌های بسیاری برای آزادسازی مناطق دیاله انجام دادند که هرگز فراموش نخواهد شد. همکاری امنیتی میان الحشدالشعبی و الحشد العشائری در استان به حضور تروریست‌های داعش پایان داد.

پس از پیروزی نیرو‌های عراقی بر تروریست‌های داعش، حملات نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با داعش به محور‌ها و مواضع مقاومت عراق افزایش یافت و سرانجام به هدف قرار دادن فرماندهان مقاومت شهید ابومهدی المهندس و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد، پایتخت عراق منجر شد و نمایندگان در این شرایط اخراج نیرو‌های بیگانه از عراق که برهم زننده امنیت و حاکمیت بغداد هستند را در پارلمان تصویب کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *