واکسن آنفلوانزای ایرانی در آستانه تست انسانی/ مستنداتی از واکسن خوراکی کرونا به دستمان نرسیده است

 

نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روند مطالعه و تحقیق یک واکسن کرونا در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت دنبال می‌شود و اطلاعات هیچ واکسن دیگری تاکنون به دست ما نرسیده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: واکسن های کرونای دیگری در حال مطالعه و تحقیق هستند اما اطلاعات هیچ کدام از این واکسن ها به کمیته ملی اخلاق داده نشده است در نتیجه مستنداتی هم از این واکسن‌ها در اختیار معاونت تحقیقات و فناوری نخواهد بود.

نجفی اظهار کرد: از طریق سازمان غذا و دارو مراحل آزمایشگاهی و حیوانی واکسن های کرونا دنبال می شود و شروع فاز انسانی به این معناست که سازمان غذا و دارو مجوز تست انسانی را بدهد و واکسن از مرحله کمیته ملی اخلاق عبور کند و واکسن ستاد فرمان اجرایی امام خمینی (ره) از کمیته ملی اخلاق عبور کرده و در مرحله اول کارآزمایی بالینی است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درباره واکسن خوراکی کرونا گفت: هنوز اطلاعات مستندی درباره واکسن خوراکی کرونا به دست ما نرسیده است.

نجفی از تست انسانی واکسن آنفلوانزا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اطلاعات و درخواست تست انسانی واکسن آنفلوانزای ایرانی به کمیته ملی اخلاق ارسال شده است اما هنوز مستندات مورد بررسی قرار نگرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *