استاندار گیلان: ظرفیت همه دستگاه ها برای ساخت مسکن ایثارگران بسیج شود

ارسلان زارع  در جلسه مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان با بیان اینکه دوران دفاع مقدس برگ زرینی از تاریخ این ملت به جهت مقابله با ظلم است، بیان کرد: بزرگداشت این دوره از تاریخ مهم است و باید ارزش‌های این دوران حماسه ساز را به نسل جدید منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در کشور ما ماندگار است، گفت: در سال‌های اخیر مقاومت مردم بیشتر نمایان شده و این امر زمینه ساز عزت ملی و اقتدار است.

استاندار گیلان رمز موفقیت ملت را انسجام، مقاومت و همدلی عنوان کرد و افزود: در دوران جنگ ۸ ساله، تمام ارتش دنیا مقابل ما ایستادند اما موفق نشدند و تحریم‌های سخت امروزی را نیز با مقاومت پشت سر می‌گذاریم.

زارع با بیان اینکه پاسداشت و تکریم کسانی که در دوران دفاع مقدس جانفشانی کردند، دینی بر گردن مسئولان است، گفت: طرح تکریم از مادران و همسران شهدا از ۸ تا ۱۵ بهمن ماه با روش‌های مختلف و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی و سپاه برای ساخت مسکن ایثارگران استفاده شود، تصریح کرد: جلسات مربوط به مسکن و اشتغال ایثارگران با مدیریت فرمانداران به طور منظم برگزار شود و در خصوص واگذاری زمین به ایثارگران همکاری لازم صورت گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در اجرای طرح اقدام ملی مسکن و تفاهم نامه با ستاد اجرایی، ظرفیتی برای کمک به ساخت مسکن برای ایثارگران وجود دارد، افزود: برای تأمین مصالح دستگاه‌های اجرایی با نظارت استانداری باید همکاری کنند و از توان لجستیک سپاه نیز استفاده شود.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: شهرداری‌ها باید در واگذاری غرفه‌های بازارچه‌های خود، سهمی برای ایثارگران در نظر بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *