بازی های سخت و نفس گیر نمایندگان گیلان در لیگ دسته یک

هفته دهم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور از عصر امروز دوشنبه آغاز می شود که نمایندگان گیلان باید بازی های سخت و نفس گیری را برگزار کنند.

در جریان این رقابت ها،  تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در یک دیدار خانگی باید رو در روی تیم هوادار تهران قرار گیرد، تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا  در یک بازی خارج از خانه به مصاف تیم پارس جنوبی جم میرود و تیم چوکا تالش نیز میزبان تیم فجر سپاسی شیراز است.

در یکی از مهمترین رقابت های هفته دهم لیگ دسته اول کشور، تیم های فوتبال ملوان بندرانزلی و هوادار تهران در ورزشگاه تختی انزلی مقابل هم قرار می گیرند که این دیدار برای هر دو تیم بسیار سخت،  نفس گیر و بسیار حساس است.

با توجه به شرایط جدول رده بندی و حضور این دو تیم در جدول به طور حتم تیم های ملوان و هوادار تهران در این بازی به فکر پیروزی هستند تا بتوانند با کسب سه امتیاز این دیدار به صدر جدول نزدیک شده و یا حتی در صدر قرار گیرند.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی که هفته گذشته بازی را به فجر سپاسی واگذار و فرصت صدرنشینی را از دست داد، به طور حتم در این دیدار خانگی فقط به کسب پیروزی و تصاحب هر سه امتیاز می اندیشد تا با پیروزی در این مسابقه حساس نه تنها به صدر جدول نزدیک تر شود بلکه شکست هفته گذشته را نیز به فراموشی بسپارد.

ملوانان به طور حتم در این دیدار که یک بازی خانگی برای آنان است با ترکیب هجومی وارد زمین مسابقه می شود تا از همان ابتدا تیم هوادار را تحت فشار گذاشته و با ایجاد موقعیت های مناسب به گل نیز دست یابد.

به طور حتم کادر فنی و بازیکنان ملوان از شکست هفته گذشته بسیا ناراحتند چون فاصله این تیم با صدر جدول افزایش یافته و به همین دلیل با تمام توان خود رو در روی تیم هوادار تهران قرار می گیرد تا بتواند در یکی از حساس ترین بازی های هفته دهم به برتری دست یابد.

دیگر تیم هوادار تهران که در لیگ فصل جاری دسته یک بسیار قدرتمند ظاهر شده و یکی از مدعیان جدی و اصلی صعود به رقابت های لیگ برتر محسوب می شود، حساب ویژه ای را روی کسب امتیاز از این بازی سخت باز کرده است.

این تیم که از بازیکنان و کادر فنی خوبی تشکیل شده، می تواند حتی با کسب یک تساوی تا حدی راضی از بندرانزلی بازگردد و همچنان جزو تیم های بالای جدولی قرار داشته باشد اما به طور حتم شکستش برابر ملوان تا حدی این تیم را از صدر جدول دور خواهد کرد.

البته کسب پیروزی برای تیم هوادار تهران نیز بهترین نتیجه محسوب می شود چون نه تنها فاتح یکی از مهمترین بازی های هفته دهم خواهد شد،  بلکه این تیم فرصت صدرنشینی نیز به دست خواهد آورد و به همین دلیل این دیدار برای هر دو تیم هوادار تهران و ملوان انزلی از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

البته این دیدار برای سایر تیمهای مدعی و صدرنشین نیز بسیار مهم است چون به طور حتم سایر تیمهای صدرجدولی انتظار دارند که امتیاز این بازی بین دو تیم تقسیم شود و در نهایت این دیدار حساس با نتیجه مساوی خاتمه یابد.

هم اینک در جدول رده بندی رقابت های لیگ دسته اول و تا پایان هفته نهم، تیم فوتبال هوادار تهران با کسب ۱۷ امتیاز در مکان دوم جدول و تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با کسب ۱۵ امتیاز در مکان ششم جدول رده بندی قرار دارند.

اما تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا دیگر نماینده استان گیلان در لیگ دسته اول طی یک بازی سخت خارج از خانه باید عصر امروز در جم بوشهر رو در روی تیم پارس جنوبی جم قرار گیرد که به طور حتم این دیدار نیز یکی از بازی های مهم هفته دهم محسوب می شود.

با وجود اینکه تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا اولین حضورش را در رقابت های لیگ دسته اول تجریه می کند، تاکنون نتایج قابل قبولی را در این رقابت ها کسب کرده و هم اینک نیز در جدول رده بندی بالاتر از تیم باتجربه و پرمهره پارس جنوبی جم قرار دارد.

این در حالی است که کسب نتیجه مساوی برای تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا در این دیدار سخت خارج از خانه می تواند نتیجه قابل قبولی قلمداد شود اما پیروزی در این بازی به طور حتم می تواند بهترین نتیجه این تیم تا پایان هفته دهم محسوب شود.

البته تیم فوتبال پارس جنوبی جم به طور حتم در این دیدار خانگی خود فقط به فکر پیروزی برابر شهرداری بندر آستارا است تا با برتری در این مسابقه بالاتر از این تیم در جدول رده بندی قرار گرفته و فاصله خود را به صدر جدول نزدیک تر کند.

به هرحال این دیدار نیز یکی از حساس ترین بازی های هفته دهم لیگ دسته اول بشمار می رود و به طور حتم نتیجه کسب شده در دیدار تیم های پارس جنوبی جم و شهرداری بندرآستارا برای سایر تیم ها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است چون کسب نتیجه مساوی در این بازی نیز نتیجه مطلوب برای سایر تیمهای صدرنشین بشمار می رود.

در جدول رده بندی رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور و تا پایان هفته نهم تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا با کسب ۱۵ امتیاز در مکان پنجم جدول و تیم فوتبال پارس جنوبی جم با کسب ۱۴ امتیاز در مکان هفتم جدول رده بندی قرار دارند.

اما تیم فوتبال چوکا تالش دیگر نماینده گیلان در رقابت های لیگ دسته اول که به همراه تیم شهرداری بندرآستارا از رقابت های لیگ دسته دوم به این لیگ راه یافته در دیداری همزمان در رشت میزبان تیم فجرسپاسی شیراز است.

به دلیل ناآماده بودن زمین ورزشگاه تالش بازی های خانگی تیم فوتبال چوکا همانند دیدارهای خانگی تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا در ورزشگاه سردار جنگل رشت برگزار می شود و چوکایی ها نیز بناچار باید در رشت میزبان تیم فجرسپاسی باشند.

تیم فوتبال چوکا تالش که تاکنون نتوانسته در رقابت های لیگ دسته اول نتایج خوبی را کسب کند و هم اینک جزو تیم های انتهای جدولی محسوب می شود،  بهترین فرصت را دارد تا با برتری برابر فجر سپاسی خود را تا حدی از تیمهای انتهای جدولی جدا سازد.

چوکایی ها که هفته گذشته یک تساوی ارزشمند در بازی خارج از خانه را برابر تیم شاهین شهرداری بوشهر کسب کردند، با برتری برابر فجر سپاسی می توانند روند رو به رشد خود را آغاز کرده و به یک پیروزی ارزشمند در هفته دهم دست یابند.

البته پیروزی تیم فوتبال چوکا تالش در این دیدار نه تنها از لحاظ روحی و موقعیت جدولی این تیم را در شرایط خوبی قرار خواهد داد،  از سوی دیگر پیروزی چوکا برابر فجر سپاسی شیراز باعث خوشحالی دیگر نمایندگان گیلان نیز خواهد شد.

با توجه به اینکه تیم فوتبال فجر سپاسی هم اینک در جدول رده بندی بالاتر از تیم های شهرداری بندرآستارا و ملوان بندرانزلی قرار دارد، شکست این تیم باعث می شود که نمایندگان گیلان با کسب امتیاز برابر حریفان خود بالاتر از این تیم در جدول قرار گیرند.

به هرحال این بازی برای نمایندگان گیلان به خصوص تیم فوتبال چوکا تالش از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخودار است چون این تیم با پیروزی در این بازی سخت می تواند چند پله در جدول صعود کرده و هم باعث خوشحالی سایر نمایندگان گیلان شود.

از سوی دیگر تیم فوتبال فجر سپاسی شیراز با توجه به وضعیت تیم چوکا در جدول رده بندی به طور حتم برای کسب پیروزی و تصاحب هر سه امتیاز به مصاف این تیم خواهد رفت تا با برتری در این دیدار بتواند همچنان بین تیمهای صدر جدولی قرار داشته باشد.

تیم فوتبال فجر سپاسی شیراز که هفته گذشته با نتیجه ۲ بر صفر برابر ملوان بندرانزلی به پیروزی دست یافته بود، اگر در این دیدار خارج از خانه برابر چوکا نیز پیروز شود، نه تنها به روند رو به رشد خود ادامه خواهد داد بلکه با توقف احتمالی صدرنشینان حتی این تیم در پایان هفته دهم می تواند در صدر جدول قرار گیرد.

بر این مبنا،  این دیدار نیز یکی از بازی های حساس و سرنوشت ساز لیگ دسته اول در هفته دهم محسوب می شود تا هر سه نماینده استان گیلان در این هفته بازی های سخت و نفس گیری را پیش رو داشته باشند.

تا پایان هفته نهم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان با حضور ۱۸ تیم، فجر سپاسی شیراز با کسب ۱۶ امتیاز در مکان چهارم و تیم فوتبال چوکا تالش با کسب ۶ امتیاز  در مکان هفدهم جدول رده بندی قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *