ماجرای افزایش چشمگیر بودجه مدارس غیردولتی چیست؟

شهریار فولادوند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در توجیه افزایش چندین برابری بودجه مدارس غیردولتی برای سال آینده اظهار کرد: سو برداشتی مطرح شده  که دولت اعتبار مدارس غیردولتی را ١٠ برابر کرده و اساسا این صحبت مبتنی بر اطلاعات ضعیفی است.

او ادامه داد: بودجه سازمان مدارس و مراکز غیردولتی حتی در حمایت از مدارس و مراکز غیردولتی نه تنها آن‌ها ١٠ برابر نشده  بلکه به نصف تقلیل پیدا کرده است، سال گذشته عددی که دولت پیش بینی کرد و به قانون تبدیل شد امروز در بودجه ۵٠ درصد آن را پیش بینی کرده اند و عملا ۵٠ درصد کاهش داشته‌ایم، اما به اشتباه گفته شد که بودجه مدارس غیردولتی ١٠٠٠ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اینکه اعتبار در صندوق حمایت از مدارس و مراکز باید صرف فعالیت‌های موسسان در مدارس بشود، تصریح کرد: براساس چهارچوب این صندوق، دولت می‌تواند بخشی از حق بیمه موسسان و معلمان را پرداخت کند و این موضوع متناسب با تعداد معلمان فعال در هر مدرسه پیش بینی می‌شود، اما در عمل اعتبار در نظر گرفته شده متناسب با تعداد معلمان مدارس نیست و رقم تخصیص یافته با این اعداد متفاوت در نظر گرفته می‌شود.

فولادوند بیان کرد: از آن گذشته به واسطه مضایق مالی مجلس و دولت تخصیص بودجه صندوق حمایت از موسسان سال قبل بسیار ناچیز بود و مبلغی حدود پنج میلیارد تومان تخصیص یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *