فرماندار رودبار: توجه به روستاها و تقویت بخش کشاورزی گام نخست توسعه روستایی است

فرماندار رودبار در جلسه بررسی رفع موانع و تقویت بخش کشاورزی این شهرستان گفت؛ برای رسیدن به توسعه روستایی، توجه به روستاها و تقویت بخش کشاورزی و فعالیت‌های وابسته به آن لازم است
هوشنگ عباسقلی زاده افزود؛ مسئولین دستگاه‌های متولی باید در برنامه ریزی و سیاست گذاری برای ایجاد صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش افزوده و تقویت بخش ترویج و آموزش و جلب مشارکت مراکز تحقیقاتی جدیت و پیگیری مستمر داشته باشند.
وی با بیان اینکه شهرستان رودبار به دلیل تنوع اقلیمی ، تمام ظرفیت ها و قابلیت ها را در بخش های زراعت، باغداری، دامپروری، شیلات و جنگل داری به طور کامل دارد، افزود؛ امروز باید نهضت ترغیب کشاورزی چه در سطح اقتصاد خانوار و چه درصد تولید مازاد و بازار هدف ایجاد شود.
فرماندار خاطر نشان کرد؛ اگر بحث بوم گردی در روستا مطرح می شود نباید صرف ورود گردشگر مورد توجه قرار گیرد بلکه باید برای حفظ اصالت و هویت و پیشینه تاریخی و فرهنگ غنی با تقویت و توسعه بخش کشاورزی روستاهای ما معرفی و تاثیر گذار باشند و بوم گردی امکانی برای معرفی قابلیتهای تولیدی و کشاورزی روستاها فراهم نماید.
وی افزود؛ این رویکرد چیزی است که همه ما باید به دنبال آن باشیم، نگاه تک بعدی و بخشی نگر از اشکالات موجود است و همه دستگاه ها باید نقش مکمل و هماهنگی با یکدیگر داشته باشند.
عباسقلی زاده با بیان اینکه شهرستان رودبار امتیازات مهمی نسبت به شهرستان‌های دیگر دارد، یادآور شد؛ گستردگی جغرافیایی و منابع آبی فراوان، وجود نیروی کار جوان و جویای کار، آب و هوا و اقلیم و خاک مستعد از جمله این موارد است اما باید در رابطه با رفع مشکلات مربوط به رفع موانع اداری توسط دستگاه‌های متولی برای صدور مجوزها، تقویت بحث آموزش و اطلاع رسانی و به روز رسانی اطلاعات مورد نیاز ، ضرورت نظارت صحیح در بحث تامین و توزیع نهاده های کشاورزی دامی از سوی دستگاه‌های مربوطه بطور جدی مورد پیگیری ویژه قرار گیرد.
در این جلسه پس از بیان مشکلات و ارائه گزارش توسط حاضرین، در خصوص مسائل مربوط به پیگیری و رفع مشکلات مربوط به نحوه افزایش و جذب سهمیه شهرستان و کاهش مدت تحویل نهاده ها از طریق استان ، بحث پلاک کوبی دامها ، سامانه پهنه بندی و کد یکتا تصمیماتی اتخاذ شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *