نمایندگان رشت، به داد ۶۰ خانوارامام زاده هاشم برسید؟/بعداز ۸۰۰سال ، هنوز جاده بالا محله خاکی است

الهام هاشمی براگوری
اختصاصی آوای جنگل

اشاره:
تمام تلاش ما از انعکاس اخبار و گزارشات، رفع مشکلات مردم است. از روستای گُورد تا نوده فاراب، از دلدیم تا چیچال، تمام مشکلات مردم منعکس داده می شود و قطعا رسانه آوای جنگل هر سهمی که در رفع مشکلات داشته باشد، وظیفه خبرنگاران رسانه است.

در هفته گذشته به روستای بالا محله امام زاده هاشم رفتیم. روستایی که وضعیت راه آن، از چیچال و گورد بدتر است.
هرچند امامزاده هاشم حوزه سنگر رشت است اما تشبیهی نزدیکتر به اوضاع و شرایط پیدا نکردم.

جاده ای خاکی به قدمت ۸۰۰ سال، محرومیت مردم به اندازه ۸۰۰سال از داشتن راه سالم و جاده ای مناسب….

جالب است بدانید نمایندگان رشت تاکنون برای رفع این مشکل مردم هیچ قدمی برنداشته اند،
بیچاره ان ۶۰ خانوار بالا محله این روستا که همین دیشب، خانه یکی از اهالی بدلیل خرابی جاده و راه نداشتن تردد ماشین آتش نشانی، در آتش بی تدبیری مسئولین این حوزه سوخت…. چه کسی پاسخگوی درد و رنج مردم است؟

دریغ از یک قدم کوچک،یک تعریض راه و یک آسفالت ناقابل…

ساماندهی آبهای سطحی نداریم

عباس ستوده مقدم یکی از اهالی امام زاده هاشم در گفتگو با خبرنگار آوای جنگل با اشاره به مشکلات این منطقه گفت: حدود ۲۰ سال در امام زاده هاشم ساکن هستم و تقریبا حدود ۲۰ سال است که این جاده خاکی است ، امام زاده هاشم بالا محل ۳ تا کوچه اصلی دارد و کوچه های فرعی شاخه بندی می شود که جاده خاکی و خیلی نابسمان است و حتی ساماندهی آبهای سطحی را هم در این محل نداریم.

وی ادامه داد: نبود آب شهر یکی از مشکلات اصلی این محل است که خودمان لوله کشی کردیم و از چشمه آب را تامین کرده ایم ،ما در این جا مشکل آب شرب داریم ، نداشتن کنتور، ساماندهی آب های سطحی از جمله مشکلات ما است از مسئولین درخواست داریم بیشتر به ما توجه کنند و فقط زمان انتخابات سراغ ما نییایند.

دهیار و شورا قول دادند عمل نکردند

ابراهیم آراسته یکی دیگر از شهروندان امام زاده هاشم در این گفتگو گفت:
حدود ۲ تا ۳ نسل در این جا ساکن هستیم دهیار قول آسفالت داد ولی هنوز آسفالت نشده
قسمتی را آسفالت کردند ولی به دلیل کمبود قیر کار تعطیل شد،پایین محله را آسفالت کردند واینجا ماند ولی دهیار وقت به ما قول آسفالت رو دادند،نماینده ما آقای احمدی است که انتظار داریم.
مشکلات مارا بررسی کند در واقع با همین شرایط کرونایی که وجود دارد اگر یکی از اهالی در گیر شوند من همسایه جرات کمک به وی را ندارم چرا که راه دسترسی بسیار نابسامان است و اگر هوا بارانی باشد با این وضعیت جاده تا به بیمارستان برسد تلف خواهد شد.وی افزود: بچه ای که مدرسه می رود باید چکمه بپوشد به مدرسه برود . حتی با یک نم باران کوچک امکان تردد با ماشین وجود ندارد، .به هرحال این مشکلات ما است ؛ شورا و دهیار باید دست به دست هم دهند تا این مشکل را برطرف کنند.


شورا هر دوره وعده می دهند و هر دوره رای با وعده می آیند

امید محجوب یکی دیگر از اهالی این منطقه با اشاره به اینکه حدود ۲۰ سال است که اینجا ساکن هستم شورا هر دوره وعده می دهند و هر دوره با وعده می آیند ولی کار را به درستی انجام نمی دهند و هروقت مراجعه می کنیم می گوید بودجه نداریم و به سالهای بعد مو کول می کنند موقع رای گیری همه میان قول آسفالت می دهند چین و چنان می کنیم در واقع فقط شعار می دهند.

اگر ما بریم سنگر شما چه کاره هستید

بهمن محمدی یکی دیگر از اهالی امام زاده هاشم در این گفتگو گفت : حدود ۵۰ سال در این محل ساکن هستم مشکل اصلی ما جاده است وقتی که بارندگی می شود دچار سیلاب شده و جاده را دچار ریزش می کند .

و ی افزود: محلی ها دست به دست هم دادند و سنگ را با همیاری در جاده ریختند تا از وضعیت بحرانی خارج شود ، شورا بالا محله هیچ کاری انجام نمی دهد ، در این ۴ سال شورای شهر فقط تیرهای برق را عوض کرده است، فقط تیر را تعویض کردند تلفن ما قطع و سیم های تلفن دزدیده شده است .

محمدی ادامه داد: در این مکان نه بخشدار می آید و نه شورا در واقع خود رئیس مخابرات امام زاده هاشم عضو شورا است ، تلفن ما حدود ۲سال که قطع است هر موقع مراجعه می کنیم می گویند برید سنگر اگر ما بریم سنگر شما چه کاره هستید حقوق را شما می گیرید مارا می فرستید سنگر.

جاده و تلفن از مشکلات اساسی ما می باشد

ولی آقاجانی نیز از دیگر اهالی امام زاده هاشم در گفتگو با خبر نگار آوای جنگل گفت: حدود ۵۰ سال است که در این محل زندگی می کنم.

دهیار و شورا برای ما هیچ کاری نمی کنند حدود ۴۰ سال است که با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنیم و بنده بارها با اهالی با ماشین نیسان شن آوردیم و جاده را کمی از حالت خرابی در آوردیم.

وی افزود: فقط قول می دهند که ۶ ماه دیگر و یک سال دیگر و…… سال ها است که می گذرد و هیچ کاری انجام نداده اند.
آقا جانی ادامه داد : جاده ما ۷۵۰ متر است که نیاز به آسفالت دارد و نامه نگاری هایی که مسئولین انجام داده اند قرار بر این بوده که تا قبل از پایان سال آسفالت را انجام دهنداما متاسفانه ۴ کیلومتر دیگه رو به این ۷۵۰ متر ما وصل کرده اند که باهم آسفالت شود.
وی همچون دیگر ساکنین از نبود جاده و تلفن سخن می گفت و از موارد یاد شده به عنوان مشکلات اصلی محله بالا امامزاده هاشم سخن می گفت.
جا دارد به مسئولین مربوطه عرض کنیم که اگر راه حل و یا پاسخی در مورد این محل و دیگر نقاط مربوطه امامزاده هاشم دارند جهت روشن شدن افکار عمومی در اختیار این هفته نامه بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *