نماینده ولی فقیه در گیلان: احیای موقوفات ضعف‌های اجتماعی و اقتصادی را ترمیم می‌کند

آیت الله رسول فلاحتی در دیدار با معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف، اظهار کرد: تشکیل سازمان اوقاف از جمله درایت‌های رهبر انقلاب بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه هر کار قانونی با مشکلاتی مواجه خواهد شد، گفت: موقوفات قبل از انقلاب بی سر و سامان بود و با تشکیل سازمان اوقاف موقوفات سازماندهی شد.

وی با اشاره به اینکه کسانی که در حاشیه موقوفات کشور بودند و بهره برداری نامعقول می‌کردند اولین مخالفان وقف بودند، افزود: اکنون موقوفات ساماندهی شده و هرکسی می‌خواهد وقف کند می‌داند نیاتش عملی می‌شود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به ظرفیت موقوفات کشور، اضافه کرد: موقوفات کشور به حدی است که اگر به درستی ساماندهی و بهره برداری شوند، کشور را اداره می‌کند.

امام جمعه رشت در ادامه تاکید کرد: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از دستگاه قضا بخواهد یک قاضی ویژه در شعب بدوی و تجدید نظر برای مراجعات سازمان اوقاف و احیای حقوق موقوفات تعیین شود.

وی گفت: احیای موقوفات یک سازمان عظیم اقتصادی شکل خواهد داد که می‌تواند بسیاری از ضعف‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه را ترمیم کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان یادآور شد: استفاده از نذورات و عوائد بقاع برای هیئت امنای بقاع متبرکه به ویژه در مناطق روستایی تسهیل شود.

امام جمعه رشت، نظارت جدی بر مجموعه‌های مالی در بدنه ادارات اوقاف را ضروری دانست و اظهار کرد: نظارت آسیب‌ها را کم می‌کند و دقت کارکنان در استفاده از منابع و اعتماد مردم را افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *