عملیات موفق نیرو‌های امنیتی عراق برای خنثی کردن عملیات تروریست‌های داعش

آژانس اطلاعات و تحقیقات فدرال وزارت کشور عراق از بازداشت دو تروریست داعشی خبر داد که برای ترور نیرو‌های امنیتی در استان کرکوک برنامه ریزی می‌کردند.

بر این اساس، آژانس اطلاعات و تحقیقات فدرال وزارت کشور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: تروریست‌ها طی بازجویی‌های اولیه اعتراف کردند در سال ۲۰۲۰ از طریق یکی از سرکردگان تروریست داعش به آن باند‌های جنایتکار پیوسته اند و به آنان ماموریت داده شده است برخی از افراد منتسب به سازمان نیرو‌های مردمی (الحشد الشعبی) و دستگاه‌های امنیتی را برای ترور زیر نظر بگیرند. آنان همچنین به جذب و استخدام نوجوانان کرکوک اعتراف کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اعترافات این دو فرد ثبت شده است و قاضی پرونده قصد دارد تدابیر قانونی را درباره آنان اتخاذ کند.

در همین حال، شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گزارش داد: نیرو‌های عراقی از آغاز سال جدید میلادی تاکنون بیش از ۳۰ تروریست داعشی را در مناطق مختلف عراق به هلاکت رساندند و حدود یکصد تروریست دیگر را نیز بازداشت کردند.

سازمان مبارزه با تروریسم عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد در این مدت ۳۴ تروریست داعشی کشته و ۹۹ داعشی دیگر بازداشت شدند و ۱۰۹ عملیات علیه تروریست‌ها اجرا شده است.

این سازمان افزود عناصر سازمان مبارزه با تروریسم عراق با پشتیبانی هوایی توانسته اند به عمق لانه‌های تروریست‌ها برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *