رئیس جمعیت هلال احمر: ۲ و نیم میلیون دوز واکسن کرونا از منابع معتبر وارد کشور کردیم

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر ۲ و نیم میلیون دوز واکسن کرونا از منابع معتبر وارد کرده است تا مردم سریعتر به بهترین واکسن‌ها دسترسی پیدا کنند.

 کریم همتی  در مراسم  افتتاح خانه هلال استان گیلان اظهار داشت: از زمان تأسیس هلال احمر تا به امروز نام کسانی در تاریخ ماندگار شده است که صادقانه به مردم خدمت‌رسانی کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: هلال احمر به‌تازگی کتابی در خصوص چهره‌های مطرح در هلال احمر منتشر کرده است که این چهره‌ها حضور خود در کنار مردم و کمک‌رسانی داوطلبانه در حوادث را افتخارات خود می‌دانند.

همتی با اشاره به اینکه امروز کرونا کار را در عرصه فرهنگی و امدادرسانی سخت کرده است اما با وجود این سختی‌ها، هلال احمر همچنان در خدمت‌رسانی حاضر است خاطرنشان کرد: پس از انقلاب هر دولتی که بر سر کار آمد طرح خانه‌های بهداشت را متوقف نکرده است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد خانه‌های هلال گفت: پس از انقلاب طرح خانه‌های هلال از سال ۹۴ در دستور کار هلال احمر قرار گرفتند که به علت ضرورت وجود این خانه‌ها تلاش شد تا هر چه زودتر توسعه یابد و ساخت خانه‌های جدید در نقاط مختلف کشور در دستور کار قرار گیرد؛ ایجاد خانه‌های هلال یک ایده خوب بود اما به‌صورت پایلوت فقط در سطح چند استان انجام می‌گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: پس از انقلاب اسلامی ساخت خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت، در دستور کار قرار گرفت که یک طرح توقف ناپذیر و خوب بود و امروز نزدیک به ۱۹ هزار خانه بهداشت و پایگاه سلامت در کشور فعالیت می‌کنند و هدف هلال احمر نیز ساخت ۳۷ هزار خانه هلال است که می‌تواند امدادرسانی به مناطق صعب‌العبور کشور را آسان‌تر کند که این طرح در جهان بی‌سابقه است.

همتی با بیان اینکه ما طرح خانه‌های هلال را در فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر مطرح کردیم خاطرنشان کرد: این طرح مورد استقبال قرار گرفت و امروز ایران در این عرصه پیشرو بوده و در استان گیلان ۱۰ درصد خانه‌های حلال ساخته شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در هفته هلال با مسئولان فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر دیدارهایی انجام و مقرر شد که در تجهیز خانه‌های هلال به جمعیت هلال احمر ایران کمک کنند که در زمان اولیه وقوع حادثه گروه‌های امدادی بتوانند به مردم برسند و کمک کنند که این یک اتفاق بسیار مهم است که با وجود خانه‌های هلال انجام می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح‌کرد: امداد و نجات، آموزش و سازماندهی و کمک‌های مردمی از جمله اهداف ما در راه‌اندازی خانه‌های هلال است که می‌تواند در مدیریت، آموزش، امداد و نجات نیز به ما کمک کند و تفاهم‌نامه‌ای با مراکز آموزشی و مراکز نظامی نیز داشته‌ایم تا دانش آموزان و سربازان نیز تحت آموزش در این خانه‌ها قرار گیرند.

همتی با اشاره به به اینکه هلال احمر  در حوزه مقابله با کرونا با استانداری همکاری خواهد کرد افزود: هلال احمر از ۱۴ فروردین تا به امروز با تلاش‌هایی که انجام داده است ۲ و نیم میلیون دوز واکسن کرونا از منابع معتبر وارد کرده است و در این زمینه حداکثر همکاری را با وزارت بهداشت انجام داده تا مردم سریعتر به بهترین واکسن‌ها دسترسی پیدا کنند.

۵ میلیارد تومان کمک درمانی و دارویی برای مناطق محروم گیلان جمع‌آوری شد

همچنین سیاوش غلامی صبح امروز در مراسم افتتاح خانه‌های هلال که در حاشیه سفر رئیس جمعیت هلال احمر کشور برگزار شد اظهار داشت: خانه‌های هلال در مراکز روستاهای گیلان و دهستان‌ها با هدف ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارائه آموزش‌های عمومی به مردم و ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی افتتاح شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۲۵ خانه هلال در استان گیلان فعال شده است تصریح کرد: به‌دلیل وقوع حوادث و بلایای طبیعی، احداث خانه‌های هلال در مناطق مختلف ضروری است زیرا در زمان بحران با بهره‌مندی از نیروهای آموزش دیده‌ محلی می‌توان میزان آسیب دیدگی‌ها را کاهش داد.

غلامی با بیان اینکه گیلان جزو ۵ استان برتر حادثه‌خیز در کشور است عنوان کرد: جمعیت هلال احمر تنها در زمان وقوع حوادث و بلایا در خدمت مردم نیستند بلکه در زمان دفاع مقدس نیز امدادگران در دفاع از کشور در هشت سال جنگ تحمیلی در کنار سایر گروه‌ها خدمت کردند

وی تصریح کرد: سال گذشته در حوزه دارویی و درمانی و خدمات حمایتی بیش از ۵ میلیارد تومان کمک برای مناطق محروم این استان جمع‌آوری شد و امسال نیز می‌توان انتظار داشت که این امکان وجود داشته باشد که مبلغ قابل توجهی جمع‌آوری شود.

یاور پیرعلایی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه اهمیت راه‌اندازی خانه‌های هلال گفت: توانمندسازی خانواده‌های روستایی با راه‌اندازی خانه‌های هلال برای کاهش خسارات در حوادث کمک‌کننده است و در حال حاظر ۳۷ پایگاه آتش نشانی در حوزه روستایی سراسر استان فعال است و خدمت‌رسانی می‌کند.

رسول فرخی رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان نیز در این مراسم افزود: استان گیلان کوهستان‌های بسیار دارد لذا خانه‌های هلال با حضور به موقع، کمک‌رسانی‌ها برای امداد و نجات در حوادث نقش موثری دارد لذا تجهیز خانه‌های هلال احمر در روستاها بسیار ضروری است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، استان گیلان دارای ۲۷ پایگاه امداد و نجات و ۱۶ شعبه و یک فروند بالگرد است و همچنین از برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمعیت هلال احمر کشور به گیلان، افتتاح انبار امدادی فومن، پایگاه‌های امداد و نجات زیار رودسر، آغوزی سیاهکل و بازدید از مرکز توانبخشی “درمانگاه صلح “، داروخانه هلال احمر و همچنین افتتاح بانک امانات هلال احمر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *