آغاز طرح استفاده از کودهای بیولوژیک در باغات زیتون شهرستان رودبار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت ؛طرح استفاده از کود های بیولوژیک با همکاری مرکز تحقیقات استان گیلان بصورت پایلوت در ۲۵هکتار از باغات زیتون به مرحله اجرا رسیده است.
مهندس ابراهیمی بابیان اینکه امروزه استفاده از بیوتکنولوژی خاک با هدف بهره گیری از پتانسیل ارگانیسم های مفید خاک زی به منظور تولید حداکثر محصول، در ضمن توجه به بهبود کیفیت خاک و رعایت بهداشت و ایمنی محیط زیست، مورد توجه قرار گرفته است .
تصریح کرد؛به طور کلی کود های بیولوژیک شامل سلول های زنده از گونه های مختلف میکروارگانیسم ها که توانایی تبدیل عناصر غذایی از فرم غیر قابل جذب به فرم قابل جذب برای استفاده گیاهان را دارند، به عنوان کودهای بیولوژیکی محسوب می شوند .
وی افزود؛ازجمله مزیت های کودهای بیولوژیک مطمئن تر بودن از بسیاری از مواد شیمیایی کنونی بوده و هیچ گونه مواد سمی یا میکروبی در چرخه غذایی وارد نمیکنند.تکثیر خود به خودی این میکروب ها نیاز استفاده دائم و مکرر از آنها را مرتفع می سازد ، ارگانیسم های هدف مقاومت خود را به مواد سمی که برای از بین بردن آفات استفاده می شوند، گسترش می دهند، کنترل بیولوژیکی گسترش یافته در اثر استفاده از این مواد، اثر زیان بخشی بر پروسه های اکولوژیکی ندارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *