کمک به تولید داخلی در مبارزه با پدیده قاچاق استاندار گیلان: هراندازه بتوانیم از قاچاق کالا پیشگیری کنیم، به جریان تولید کالا در داخل کشور کمک کرده ایم

ارسلان زارع در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، با تأکید بر لزوم برگزاری منظم جلسات این کمیسیون و اجرای دقیق مصوبات آن، گفت: برای پیشگیری از قاچاق، دولت الکترونیک باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: سیاست بنیادی و راهبردی اقتصاد مقاومتی تقویت تولید است و متناسب با شعار سال با عنوان جهش تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، یکی از موانع مهم تولید، قاچاق است و بر این مبنا هراندازه بتوانیم در پیشگیری و مبارزه با قاچاق موفق باشیم، به تولید داخلی کمک کرده ایم.

استاندار گیلان همچنین بر لزوم بستن هر روزنه‌ای که موجب قاچاق سوخت می‌شود، تأکید کرد و گفت: لازمست در این خصوص، از سامانه‌های مرتبط نیز استفاده شود.

ارسلان زارع با اشاره به گزارش پلیس امنیت اقتصادی گیلان در این جلسه در تشریح عملکرد ۳ ماه سال جاری، کاهش ۱۴ درصدی تعداد پرونده‌ها و در عین حال افزایش ۵۷ درصدی ارزش ریالی کالا‌های قاچاق کشف شده را اقدامی مناسب برای سیاست‌های کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان دانست.

ارسلان زارع بر نقش اثرگذار مردم در پیشگیری از قاچاق تاکید کرد و افزود : لازمست از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها برای تولید محتوای مناسب برای جلب همکاری مردم در مبارزه با قاچاق، استفاده شود.

در این جلسه مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان گزارشی از عوامل موثر بر قاچاق فرآورده‌های نفتی و خارج از شبکه و ناظر ستاد گمرکات استان و مدیرکل گمرک انزلی هم گزارشی از گروه اعزامی کمیسیون به آستارا درباره کالا‌های متروکه، قاچاقی، ضبطی و رسوب شده ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *