عضو کمیسیون محاسبات مجلس: طرح دوفوریتی الزام دولت برای پاسخگویی به نمایندگان در دستور کار مجلس قرار گرفت

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: طرح دوفوریتی الزام دولت برای پاسخگویی به نمایندگان مجلس در دستورکار مجلس قرار گرفت.

مهرداد گودرزوند درباره میزان تحقق شفاف‌سازی در دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور بخش‌هایی از شفاف‌سازی در حوزه حقوق و مزایای کارکنان را تحقق بخشیدند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نیز شفاف‌سازی در حوزه حقوق و مزایای کارکنان در دستگاه‌های اجرایی مطرح شده است.

گودرزوند درباره پیگیری مجلس شورای اسلامی درباره پرداخت حقوق‌های نامتعارف در دستگاه‌های اجرایی ابراز داشت: در حال حاضر طرح دوفوریتی پاسخگویی دولت به نمایندگان مجلس در دستور کار مجلس قرار دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس پیگیر است تا در بحث پرداخت حقوق‌ها در دستگاه‌های اجرایی مطابق مصوبات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ عمل شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد چگونگی ورود مجلس به نظارت بر گرانی‌ها عنوان کرد: مجلس در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در بخشی از تبصره‌ها تلاش کرد تا قیمت‌ها را به‌گونه‌ای متعادل و از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کند.

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: با وضعیت گرانی‌هایی که اکنون شاهدش هستیم وزارت صمت و سازمان بازرسی مکلف‌اند بر افزایش قیمت‌ها رصد و کنترل داشته باشند.

وی گفت: مجلس نیز وظایف نظارتی خود بر کنترل قیمت‌ها را از طریق گزارش‌های دریافتی از دستگاه‌های مرتبط و دستگاه‌های زیرمجموعه خود انجام می‌دهد و همچنین نمایندگان نیز کنترل قیمت‌ها را دنبال می‌کنند اما وظیفه اصلی کنترل قیمت بر عهده دولت است.

گودرزوند درباره وضعیت  خشکسالی در گیلان با بیان اینکه اکنون این موضوع مدیریت شده و استان در وضعیت نامطلوبی نیست افزود:  در این زمینه چندین جلسه مشترک با سازمان برنامه و بودجه و مدیران استان داشتیم و از سه ماه پیش پیگیر امکانات و اعتبارات لازم بودیم.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم دستگاه‌های مسئول در گیلان با تدابیر مناسب شرایط را به نحوی کنترل کنند تا بتوانیم از خشکسالی به خوبی گذر کنیم.

وی با اشاره به تلاش نمایندگان در جهت ارتقاء کشاورزی در استان‌های شمالی به‌ویژه گیلان افزود: توجه به کشاورزی در استان‌های شمالی در بخش‌هایی از تبصره‌های لایحه بودجه امسال مطرح شده و در این حوزه پیگیری‌های مشترکی توسط نمایندگان استان‌های شمالی کشور انجام می‌شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس گفت: همچنین بین استانداران، مدیران‌کل استان‌ها و نمایندگان استان‌های شمالی چندین جلسه مشترک در حوزه کشاورزی برگزار شد و امیدواریم خروجی این جلسات برای حوزه کشاورزی شمال کشور اثربخش باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اختصاص تجهیزات و اعتبارات لازم به بخش کشاورزی در استان‌های شمالی که محوریت کشاورزی هستند باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

گودرزوند افزود: قطعاً نمایندگان مجلس در این دوره به‌دنبال این هستند که بتوانند از بودجه  کشور در جهت ارتقاء کشاورزی در استان‌های شمالی در حوزه اختصاص تجهیزات، ماشین آلات و تسهیلات بانکی بهره‌گیری بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم رودبار در مجلس ابراز داشت: کشور ما در شرایط سختی وجود داشت و تحریم‌های حداکثری بر آن تحمیل شد و این تحریم‌ها فشار مضاعفی را بر کشور ایجاد کرد لذا باید در جهت عبور از مشکلات، تلاش بیشتری از سوی مدیران دولت فعلی انجام می‌شد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین مدیران آینده نیز باید تلاش بیشتری داشته باشند تا بتوانیم از سختی‌ها عبور و با تکیه بر توان داخلی، کشور را به سمت پیشرفت و توسعه هدایت کنیم.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *