جزئیات چهارمین روز نشست وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم با کمیسیون‌های تخصصی مجلس

جزئیات کامل چهارمین روز نشست‌ وزرای کابینه سیزدهم با اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس را در این گزارش بخوانید.

 وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در ۳ روز گذشته و امروز با حضور در کمیسیون های تخصصی مجلس به ارائه برنامه های خود پرداخته اند.

** سنددار شدن تمامی اراضی و نفوذ علم و فناوری در کشاورزی از برنامه‌های ساداتی نژاد

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره حضور سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در این کمیسیون گفت:اهمیت اجرای الگوی کشت، استفاده از ظرفیت کشت دیم، توسعه و مکانیزاسیون باغات، تقویت خودکفایی کالاهای اساسی، اهمیت موضوع سلامت غذایی و ارگانیک و اهمیت و افزایش سطح پوشش بیمه محصولات کشاورزی از جمله برنامه های وزیر پیشنهادی کشاورزی در این جلسه بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم، با اشاره به نگاه کلان ساداتی‌نژاد به حوزه کشاورزی، افزود: ایجاد سامانه یکپارچه داده و اطلاعات، ارائه لایحه جهاد سازندگی روستایی، جشن سنددار شدن تمامی اراضی کشاورزی و نفوذ علم و فناوری در کشاورزی برنامه های کلان مطرح شده بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: وزیر پیشنهادی همچنین راه حل‌هایی را در مورد رویکرد کشاورزی بر اساس اقلیم ارائه و تاکید کرد که تحقق این موضوع بستگی به این دارد که بازار کشاورزی و تولید آن در یک وزارتخانه گنجانده شود اما در حال حاضر وزارت صمت در مورد بازار محصولات کشاورزی و جهاد کشاورزی در مورد تولید محصولات تصمیم گیری می‌کنند که به بروز برخی مشکلات دامن خواهد زد و نیاز است بازار و تولید به یک وزارتخانه واگذار شود.

**اعضای کمیسیون آموزش بر توجه ویژه به مسائل جوانان در تامین مسکن و ایجاد شغل تاکید کردند

رضا حاجی پور  سخنگوی کمیسیون آموزش با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در این کمیسیون، گفت: در این نشست اعضای کمیسیون آموزش بر توجه و حمایت از ورزشکارانی که در مقابل رژیم صهیونیستی حاضر نشدند، تاکید کردند و خواستار بکارگیری آنان در وزارت ورزش و جوانان شدند.

نماینده مردم آمل در مجلس یازدهم ادامه داد: همچنین درخصوص جذب مدال آوران المپیکی نیز بحث شد و به موضوع توجه ویژه به مسائل جوانان  در تامین مسکن و ایجاد شغل برای آنها تاکید شد. این مهم باید براساس تفاهم نامه ای که با وزارت کار و بانک مرکزی منعقد شده، پیگیری شود.

وی بر استقرار نظام عدالت، شفافیت و تحول گرایی در حوزه ورزش و جوانان تاکید و عنوان کرد: این مهم یکی دیگر از مسائلی بود که در نشست امروز اعضای کمیسیون به آن تاکید داشتند.

حاجی پور تصریح کرد: وزیر پیشنهادی ورزش همچنین در نشست امروز کمیسیون، تکمیل ۴۰ هزار پروژه ورزشی نیمه تمام را وعده داد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در نشست امروز به آن تاکید شد برقراری توازن اجرای عدالت ورزشی در توزیع امکانات در سراسر کشور بر مبنای آمایش سرزمین بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این نشست درخصوص دوتابعیتی بودن وزیر پیشنهادی ورزش نیز مباحثی مطرح شد که سجادی قویاً این مسئله را تکذیب و عنوان کرد که طی ۸ سال گذشته حتی یک سفر خارجی هم نداشته است.

**از قول محرابیان برای آینده‌نگری در تولید انرژی تا پرسش سوالات چالشی نمایندگان از فاطمی امین

محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی  و سیاست خارجی مجلس هم با اشاره به بررسی برنامه وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: محرابیان نخستین مهمان اعضای کمیسیون بود که در ابتدا به طور مفصل به تشریح برنامه های خود اقدام کرد.

وی اظهار کرد: جبران خلاء ها، جلوگیری از خاموشی ها، آینده نگری برای تولید انرژی در مصارف خانگی، صنعتی و همچنین فراهم کردن شرایط برای صرفه جویی و غیره از جمله موضوعات مطرح شده از سوی وزیر پیشنهادی نیرو بود که نمایندگان نیز نسبت به آنها سوالات خود را مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: در واقع نشست اعضای کمیسیون امنیت ملی با محرابیان چالشی بود زیرا نمایندگان ملت دغدغه های مهمی نسبت به حوزه نیرو داشتند؛ با توجه به تجربه وی در حوزه وزارت و همچنین پاسخ های واقع بینانه به سوالات و ارائه گزارش های دقیق، باید اذعان کرد گزینه پیشنهادی این وزارتخانه برای نمایندگان جالب توجه بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به حضور سید رضا فاطمی امین به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، افزود: وزارتخانه مذکور نقش مهمی در حوزه اقتصاد کشور دارد و با توجه به زیرمجموعه های مهم این وزارتخانه، متصدی این امر باید فردی متخصص و کارآمد باشد.

نماینده مشکین شهر با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون متبوعش به طور دقیق برنامه های فاطمی امین را بررسی کردند، خاطرنشان کرد: در واقع با توجه به اینکه مجموعه هایی مانند فولاد، ایمیدرو، سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی، خودرو و غیره که دارای اهمیت ویژه ای هستند و تحت مدیریت وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارند، نمایندگان تلاش کردند با طرح موضوعات چالشی به ارزیابی گزینه پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم بپردازند.

**وعده وزیر پیشنهادی صمت برای صادرات ۵ میلیارد دلاری در ۶ ماهه دوم سال

مجید انصاری درباره  حضور وزیر پیشنهادی «صمت» گفت: در بخش نخست میزبان آقای سیدرضا فاطمی امین بودیم که وی به موضوعات مختلفی از جمله توزیع عادلانه امکانات و افزایش صادرات در ۶ ماهه دوم امسال تا ۵ میلیارد دلار اشاره شد.

نماینده ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت زنجیره‌های تأمین یکی دیگر از موضوعاتی بود که در نشست امروز به آن اشاره شد، گفت: همچنین بر ضرورت اصلاح ساز و کارهای نظارتی صنعت خودرو تأکید شد.

وی افزود: در زمینه معادن نیز وزیر پیشنهادی برنامه‌های برای توسعه و تکمیل پروژه‌‎ها دارد و قول داده شد که گستره شرکت‌های فعال در حوزه صنعت و معدن افزایش داشته باشد تا فضای رقابتی در این حوزه ایجاد شود.

انصاری با اشاره به روند طولانی اخذ مجوزها به ویژه در حوزه وزارت صمت، تأکید کرد: وزیر پیشنهادی قول داد که در این زمینه یک پنجره واحد راه اندازی شود تا در این زمینه با مشکلات کمتری مواجه باشیم.

** تاکید نمایندگان بر ارتقاء جایگاه گردشگری در اقتصاد ملی

محمود عباس زاده مشکینی از حضور عزت‌الله ضرغامی در ین کمیسیون خبر داد وگفت: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی در ابتدا به طور مفصل به تشریح برنامه های خود اقدام کرد.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری ایران از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است به طوریکه بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی را در جهان دارا است. در این بین داشتن میراث فرهنگی متعدد و تولید صنایع دستی گوناگون موجب شده تا علاقه مندان عرصه گردشگری، ایران را به عنوان مقصد مناسب در حوزه گردشگری انتخاب کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع این ظرفیت ها باید در اقتصاد ملی به جایگاه واقعی خود دست یابد از این رو مسائلی مانند توسعه زیرساخت ها، هتلینگ، صدور ویزا، تصویرسازی از ایران برای گردشگران خارجی و غیره به عنوان انتظارات اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نشست با ضرغامی مطرح شد.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می تواند با مدیریت مناسب سبب ایجاد انقلاب در حوزه اقتصاد کشورمان خصوصا اقتصاد گردشگری ایجاد کند زیرا این مهم در قانون برنامه ششم توسعه و سند راهبردی توسعه گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.

** ثبات قیمت مسکن نیاز به هماهنگی تیم اقتصادی دولت دارد

مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس درباره حضور وزیر پیشنهادی  راه و شهرسازی بیان کرد:  آقای قاسمی در این جلسه به این مسئله اذعان داشت که با منابع موجود امکان توسعه راه‌ها به ویژه در مناطق کم برخوردار وجود ندارد لذا باید در حوزه تأمین منابع اقدامات جدیدی صورت گیرد.

وی یادآور شد: در نشست امروز تأکید شد که در طرح‌های راه به ویژه در طرح‌های بزرگ باید نسبت به ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذار اقداماتی صورت گیرد تا سرمایه‌گذار جذب این پروژه‌ها شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: وزیر پیشنهادی مقایسه‌ای از هزینه‌‎های ساخت مسکن از گذشته تا به امروز داشت و بر همکاری بانک‌ها و همچنین هم‌‎یاری و همکاری تیم اقتصادی دولت برای ثبات قیمت مسکن را داشت.

** حل مساله مسکن نیازمند تعامل فرا قوه‌ای/ اوجی در برخورد با تخلفات در کنار کمیسیون است

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود با اشاره به حضور آقای اوجی در این کمیسیون، گفت: سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون با وزیر پیشنهادی نفت بر لزوم تقویت مناسبات کمیسیون و وزارتخانه برای پیگیری پرونده های جاری در خصوص تخلفات حوزه نفت و انرژی تاکید شد، همچنین برخی از چالش های پیش روی این حوزه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در بخش دوم جلسه امروز کمیسیون مهندس رستم قاسمی وزیر پیشنهادی مسکن و شهرسازی مهمان کمیسیون اصل ۹۰ بود و ایشان نیز برنامه‌های پیشنهادی خود را برای رونق تولید مسکن و کاهش رکود ارائه کرد و با توجه به اینکه حل مسائل حوزه مسکن و راه نیاز به همکاری‌های بین بخشی و فراقوه‌ای دارد، لازم است مشکلات به صورت راهبردی عارضه‌یابی و حل شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود تأکید کرد: برنامه‌های حوزه مسکن و راه باید با مشارکت همه قوای کشور و سایر نهادهای حاکمیتی و بخش خصوصی تدوین و اجرا شود و این نکته مورد تأکید وزیر پیشنهادی بود و یکی از موضوعاتی که دغدغه نمایندگان عضو کمیسیون بود نیز حل دغدغه شهروندان در حوزه مسکن بود.

**بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات در کمیسیون برنامه؛ از هوشمندسازی فرآیندهای اطلاعاتی تا توجه به نیروهای جوان

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز در تشریح جزئیات جلسه اعضای این کمیسیون با وزیر اطلاعات گفت: حجت‌الاسلام اسماعیل خطیب در نشست امروز ضمن تشریح برنامه‌ها و سوابق خود به سوالات و دغدغه‌های نمایندگان پاسخ داد.

وی ادامه داد: توجه به نیروهای جوان، تقویت ابعاد حرفه‌ای‌گرایی با توجه به مقتضیات عصر جدید و هوشمندسازی فرآیندهای اطلاعاتی با اتخاذ رویکردهای آینده‌نگر و فعالانه، پیشدستانه و پیشگیرانه «هوشمند و صیانتی» و به موقع و روزآمدسازی در مواجهه با پدیده های اطلاعاتی دشمن از مهمترین محور برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات بود.

** تاکید بر جهش مسکن و ضرورت تولید محتوا در فضای مجازی

بر اساس این گزارش حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع به حضور وزرای پیشنهادی راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه این کمیسیون اشاره کرد و گفت: رسیدگی به مسائل آزادراهی و جهش در تولید مسکن از برنامه‌های آقای قاسمی بود.

وی افزود: رفع مشکلات راه‌های روستایی، تولید ۴ میلیون مسکن طی ۴ سال آینده و توسعه خطوط ریلی و هوایی از تاکیدات نمایندگان در این نشست بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به نشست مشترک اعضای کمیسیون صنایع و معادن با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، توضیح داد: آقای اسماعیلی در این نشست تاکید کرد که باید وزارت فرهنگ را به جایگاه واقعی خود بازگرداند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: تولید محتوا در فضای مجازی از تاکیدات نمایندگان در نشست مشترک با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

** تعهد وزیر پیشنهادی نیرو برای تولید ۳۰ هزار مگاوات برق در ۴ سال

عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران در تشریح جلسه امروز این کمیسیون،گفت: افزایش بهبود وضعیت آبی روستاییان از ۷۶ به ۹۰ درصد، تامین ۵٫۵ میلیارد متر معکب آب، تامین  ۳۰ هزار مگاوات برق طی ۴ سال از جمله برنامه‌های آقای محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو بوده و وی معتقد است این اقدامات را در شرایط تحریمی و غیر تحریمی عملیاتی خواهد کرد. وزیر پیسشنهادی نیرو ارتباط میان بخش خصوصی و دولتی را نادرست و ضعیف ارزیابی و بر نظارت هر چه بیشتر دولت بر امور مختلف تاکید کرد.

این نماینده مردم در مجلس همچنین از حضور وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت: آقای زارع پور برنامه خود را در ۸ محور شامل حکمرانی دیجیتال، دولت هوشمند، شبکه ملی ،  تنظیم مقررات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد دیجیتال، حفظ حریم خصوصی و امنیت فضای تبادل اطلاعات، شتاب‌دهی رشد صنعت فضایی و خدمات پستی تقسیم بندی کرد. به گفته وی مردم به تولیدات داخلی اعتماد کافی نداشته که باید برای جلب اعتماد آنها تلاش و برای ایجاد و فعال کردن شبکه ملی اطلاعات و دسترسی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به اینترنت اقدام شود. همچنین وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه‌های خود اعلام کرد «اقتصاد دیجیتال» باید در تولید ناخالص ملی به سهم ۱۰ درصدی دست پیدا کند.

**تأکید کمیسیون آموزش بر حمایت وزارت نفت از شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری

به گزارش تسنیم، رضا حاجی پور  سخنگوی کمیسیون آموزش درباره حضور جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت در کمیسیون متبوعش، گفت:در نشست امروز مشخص شد که آقای اوجی از بدنه وزارت نفت و فارغ التحصیل دانشگاه نفت بوده که با سابقه ۳۰ سال خدمت در این وزارتخانه از کارشناسی تا بالاترین مراحل را طی داشته است.

وی افزود: جذب سرمایه مناسب برای اجرای طرح‌های توسعه صنعت نفت، حمایت از تجهیزات ساخت داخل مورد نیاز نفت و حمایت از شرکت های دانش بنیان و توسعه پارک‌های فناوری، توجه و حمایت از متخصصان و پژوهشگران نفت و تلاش برای جلوگیری از خروج آنها از کشور و توسعه زنجیره ارزش صنایع پایین دستی پتروشیمی از جمله نکات مطرح شده در این
جلسه بود.

**سهمیه ایران در اوپک و نحوه برخورد با شرکت‌هایی خارجی که به قراردادهای خود پایبند نبوده‌اند بررسی شد

غلامرضا مرحباء سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از حضور آقای اوجی در این کمیسیون خبر داد و گفت: وزیر پیشنهادی نفت دولت سیزدهم سومین میهمان نشست امروز صبح کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بود که به تشریح برنامه‌های خود پرداخت.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با حضور اوجی نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مباحثی را در زمینه سهمیه ایران در اوپک، استفاده از میدان‌های نفتی مشترک با همسایگان، فروش نفت در شرایط تحریمی، هدفمندی یارانه‌ها، بهره برداری از نفت خزر، توسعه مناطق نفت خیز، توسعه تکنولوژی صنعت نفت و تعیین تکلیف و نحوه برخورد با شرکت‌هایی خارجی که به قراردادهای خود پایبند نبوده‌اند و پروژه‌ها را نیمه تمام رها کرده‌اند مورد بررسی قرار گرفت.

** تاکید بر تعیین تکلیف میادین مشترک تا گازرسانی به مناطق محروم

محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی نفت در جلسه این کمیسیون بیان کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون بر توسعه CNGها، افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها، افزایش سرمایه‌گذاری مرتبط با نفت در داخل کشور، تعیین تکلیف میادین مشترک با کشورهای همجوار به جهت صیانت از حقوق ملت ایران و گازرسانی به روستاهای واقع در مناطق صعب‌العبور و محروم صرفنظر از هزینه هر انشعاب و ضرورت هدف گذاری کمی در برنامه ها تاکید کردند.

خدابخشی تاکید کرد: اوجی نیز در این جلسه در تشریح  سوابق و برنامه های خود به استفاده از مدیران کارآمد و فساد ستیز تاکید و این وعده را به نمایندگان داد که در مقابل فساد در این وزارتخانه بایستد و با تمام توان بر روی استفاده از پتانسیل بخش خصوصی، مکانیسم تهاتر، فروش نفت و … تمرکز کند.

** از بررسی رتبه بندی معلمان تا تنظیم بازار خودرو و رونق اشتغال در کمیسیون فرهنگی

غلامرضا منتظری نیز با اشاره به دستورکار کمیسیون فرهنگی گفت: در این جلسه وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی تمرکز برای حوزه اشتغال و بهبود تولید و فضای کسب و کار، ثبات اقتصاد کلان، کاهش مشاغل غیررسمی و افزایش ضریب پایداری مشاغل، رسیدگی به وضعیت بازنشستگان،معلولان، سالمندان، بیمه‌های درمانی، انتخاب مدیران جهادی برای اداره امور استانها از جمله مواردی بود که در برنامه‌های کاری برای این وزارتخانه پیش بینی کرده‌اند، در مجموع نیازمند یک بازنگری در برنامه‌های پیش بینی شده این وزیر پیشنهادی وجود دارد.

منتظری اظهار کرد: وزیر پیشنهادی با بیان گستردگی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کردند در کنار انتخاب مدیران شایسته و اصلح  برای معاونت هر استان باید یک برنامه راهبردی با توجه به شرایط  هر استان پیش بینی شود.

وی ادامه داد: آقای باغگلی با اشاره  به مشکلات آموزش و پرورش عنوان کردند که مسائل ومشکلات آموزش و پرورش به صورت لاینحل باقی مانده است و عملکرد این وزارتخانه نیازمند یک بازنگری و تغییر و تحول جدی است.

عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی تقویت ‬مدارس دولتی و اعلام بسته تبعیض مثبت برای مناطق محروم، بازگشت ‬به اصل رایگان بودن آموزش، مردمی‬ کردن آموزش و پرورش بر پایه نظارت مردم بر سیستم آموزشی و خدمات مدارس، پیگیری طرح رتبه بندی فرهنگیان، مخالفت با خصوصی سازی در آموزش و پرورش و …بود  و در ادامه نمایندگان سوالات خود را از باغگلی مطرح کردند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: وزیر پیشنهادی «صمت»در این جلسه با آسیب شناسی مباحث موجود در وزارتخانه صمت برنامه‌های متعددی را برای این وزارتخانه پیش بینی کرده‌اند. حدود ۲۷ برنامه تحولی که برای تحقق هر یک زمان بندی مشخصی نیاز است، برای وزارتخانه متبوعش تعریف کرد.

وی یادآور شد: در ادامه این نشست، فاطمی امین وزیر پیشنهادی برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود را برای ساماندهی حوزه فولاد، خودرو، تنظیم بازار، صادرات، معدن ارائه کردند.

** وعده محرابیان بر رفع مشکلات آبی و کمبود برق در کشور

بر اساس این گزارش حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا در تشریح جزئیات جلسه اعضای کمیسیون صنایع با محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو، اظهار کرد: وزیر پیشنهادی نیرو گزارش جامعی از حوزه‌های آب و برق کشور ارائه کرد؛ براساس گفته محرابیان آب به میزان مصرف و نیاز در کشور موجود است اما به دلیل نبود شبکه زیرساخت مناسب، با وجود اینکه در برخی مناطق آب پشت سد وجود دارد اما برای شرب، کشاورزی و صنعت با مشکل روبه رو هستیم که رفع این مشکل نیازمند مدیریت درست است.

وی اضافه کرد: وزیر پیشنهادی نیرو وعده داد که می‌تواند مشکل آب ۹۰ درصد روستاها را حل کند و برای ۱۰ درصد باقی مانده نیز از ظرفیت همان مناطق برای رفع مشکلات آبی آنها استفاده کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم مشکلات حوزه برق را دیگر موضوع بررسی شده در این نشست برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر ۱۳ هزار مگاوات کمبود برق داریم که وزیر پیشنهادی نیرو وعده داد برای رفع این مشکل از ظرفیت صنایع و بخش خصوصی استفاده خواهد کرد تا کشور به صادرکننده برق تبدیل شود.

**بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دفاع و ورزش در کمیسیون عمران

عبدالجلال ایری با بیان اینکه امیر محمد رضا آشتیانی وزیر پیشنهادی وزارت دفاع میهمان اعضای کمیسیون عمران بود،گفت: با توجه به اینکه وی در کمیسیون عمران حضور داشت برنامه‌های خود را پیرامون مباحث مهندسی نظیر مستندسازی و رفع مشکلات تملک و رفع تعارض املاک، پاک سازی عمومی میادین مین با توجه به اعتبارات ۵٫۵ میلیارد تومانی در سال، بهینه سازی مصرف انرژی و افزایش عمر ساختمان وتاسیسات وزارت دفاع مطرح کرد و سپس نمایندگان نیز در رابطه با خروج پادگان‌ها از شهرها و بازنشستگان نیروهای مسلح، کمک به احداث بیمارستان و استقرار نیروی نظامی در برخی نقاط کشور مطالبی مطرح کردند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر مهمان این جلسه کمیسیون عمران بیان کرد: در ادامه جلسه سجادی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان در کمیسیون عمران حاضر به بیان رزومه کاری و سوابق اجرایی و ورزشی خود پرداخت.

ایری اضافه کرد: ورزش در مدارس با رویکرد تعلیم و تربیت، اولویت دهی به ورزش همگانی و افزایش امید و تحرک در جامعه، رسیدگی با موضوعات مربوط به ورزش قهرمانی، بازنگری در خصوص شرکت توسعه و تجهیز امکان ورزشی، طراحی سند آمایش سرزمینی طی ۳ ماه، شیوه جدید حمایت از بازنشستگان و ورزشکاران و واگذاری پرسپولیس و استقلال در کمتر از یک سال و کارآفرینی ورزشی از جمله برنامه‌های وی برای مدیریت در وزارت ورزش بود.

**وزارت خارجه برای تبدیل شدن ایران به مرجعیت علمی سند چشم انداز باید فعال باشد

رضا حاجی پور  سخنگوی کمیسیون آموزش در پایان درباره حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه در این کمیسیون، گفت: توجه به حوزه دیپلماسی اقتصادی و هم افزایی با بخش‌های ذی ربط و توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای دیگر به ویژه کشورهای همسایه از جمله نکات مد نظر امیرعبداللهیان در این نشست بود.

وی تصریح کرد: آقای امیر عبداللهیان در این نشست بیان کرد که با الهام از خطوط کلی دیدگاه‌های رهبر مقام معظم رهبری و توجه به اسناد بالادستی نظام، برنامه خود را ارائه کرده و  تلاش خواهند کرد تا وزارتخانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی ایجاد کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: در این نشست تأکید شد که برای رسیدن به مرجعیت علمی در سند چشم انداز ۱۴۰۴، نیاز به فعالیت بیشتر وزارت خارجه و تعامل و هماهنگی بیشتر کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با وزارت امور خارجه احساس می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *