پهلوگیری ۱۵ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی/ ۴۵۲هزار تن روغن خوراکی وارد ایران شد

همدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵۲هزار تن روغن‌نباتی به‌وسیله ۱۵ فروند کشتی از طریق بندر شهیدرجایی وارد کشور شده است.

 «علی‌رضا محمدی کرجی‌ران‌» در تشریح میزان واردات، تخلیه و ارسال روغن خوراکی از بندر شهید رجایی به استان‌های کشور اظهار داشت: در راستای تأمین زنجیره کالاهای اساسی مورد نیاز هم‌وطنان از ابتدای سال جاری تا کنون، ۴۵۲ هزار تن روغن خوراکی به‌وسیله ۱۵ فروند کشتی از طریق بندر شهیدرجایی وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۱۶۷ هزار تن روغن در مخازن این مجتمع موجود است که روزانه یک‌هزار و ۶۸۰ تن از این کالای مصرفی و مورد نیاز کشور به‌وسیله ۷۰ کامیون از بندر شهیدرجایی به کارخانجات و شرکت‌های فرآوری روغن‌نباتی در سراسر کشور ارسال می‌شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی گفت: همچنین ۲ کشتی حامل روغن خوراکی با ظرفیت ۷۱ هزار و ۵۰۰ تن در لنگرگاه بندرعباس مراحل اسنادی خود را طی نموده است و طی روزهای آینده در بندر شهیدرجایی پهلودهی می‌شود.

محمدی کرجی‌ران با بیان اینکه ظرفیتی بالغ بر ۳۷۰ هزار تن در سه نقطه از اراضی بندر شهیدرجایی به ذخیره‌سازی و نگهداری فراورده روغن خام خوراکی اختصاص دارد، اضافه کرد: از ۹ پست اسکله تخلیه و نگهداری کالاهای اساسی در بندر شهیدرجایی، ۳ پست آن مخصوص تخلیه روغن‌نباتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *