گهواره سکوت در سیزدهمین جشنواره IIUSFF داکا

فیلم کوتاه «گهواره سکوت» به نویسندگی و کارگردانی «مصطفی مهربان» به سیزدهمین جشنواره بین المللی، بین دانشگاهی «داکا» (۱۳th International Inter-University Short Film Festival) راه پیدا کرد
رئیس انجمن سینمای جوان رودبار گفت: «گهواره سکوت» پیش از این سه جایزه اصلی بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول زن را از دومین دوره جشنواره بین‌المللی Itaúna برزیل از آن خود کرده بود و حالا در ادامه موفقیت‌های بین‌المللی خود، در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه بین دانشگاهی بنگلادش به رقابت می‌پردازد.

جواد حیدری افزود: انجمن فیلم دانشگاه داکا (DUFS) با همکاری سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه بین دانشگاهی را که به IIUSFF نیز معروف است ، با شعار «دوربینت را بردار ، رویای خود را قاب کن» آثار فیلمسازان جوان را به نمایش و رقابت می‌گذارد.

به گفته وی؛ در خلاصه داستان «گهواره سکوت» آمده است: «رسول باید گهواره‌ای را به همسر دوست شهیدش برساند. با بازگشت موقت رسول از جنگ و جنوب به شمال ایران، لعیا قصد دارد این بار با او به جنگ برود. گهواره بهانه‌ای می‌شود تا رسول از خواسته همسرش، لعیا سر باز بزند».

حیدری ادامه داد: عوامل اصلی این فیلم کوتاه ۱۳ دقیقه‌ای عبارتند از: نویسنده و کارگردان: مصطفی مهربان، بازیگران: آناهیتا خسروی، رویا رادنیا، حدیقه سمیع‌پور، کاظم نظری، مریم داداشی، مدیر فیلمبرداری: مجتبی کوهکن، صدابردار: مهرداد معظمی، تدوین و صداگذاری: مجتبی کوهکن، طراح صحنه و لباس: مصطفی مهربان، دستیار کارگردان: مرتضی غلامی، دستیار فیلمبردار: امیر کوهکن، عکاس و منشی صحنه:مرضیه حیدری، مشاور رسانه‌ای: فرنوش آباء، تهیه‌کننده: مصطفی مهربان و انجمن سینمای جوانان رودبار.

جشنواره بین المللی فیلم کوتاه بین دانشگاهی (IIUSFF) از سال ۲۰۰۷ با هدف ایجاد بستری برای فیلمسازان جوان و با استعداد دانش آموز در بنگلادش و خارج از کشور آغاز به کار کرد تا استعدادهای فیلمسازان بنگلادشی و بین المللی را به نمایش بگذارد. این جشنواره در طول این سال‌ها، موفق شده است اعتباری برای خود ایجاد کند و به عنوان یک بستر بین فرهنگی برای به تصویر کشیدن سبک ها و ابعاد مختلف فیلمسازان جوان دانشگاهی در سراسر جهان عمل کند.

آثار مورد رقابت این جشنواره امسال به طور مجازی به نمایش در می‌آیند و اختتامیه و مراسم اهدای جوایز آن در تاریخ ۳۰ سپتامبر(۸ مهر) در بنگلادش برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *