امام جمعه رشت: صبر جمهوری اسلامی در مقابل همسایگان مثال زدنی است/ در امنیت مماشات نمی کنیم

امام جمعه رشت، صبر جمهوری اسلامی را مثال زدنی دانست و اضافه کرد: همواره به دنبال حسن همجواری و دوری از التهاب در منطقه هستیم و رتبه نخست روابط بین الملل با همسایگان را داریم، اما در مسئله امنیت مماشات نخواهیم کرد.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به سخنرانی ویدئوکنفرانسی رهبر معظم انقلاب در اربعین، اظهار کرد: رهبر انقلاب بر مسئله تبیین تاکید فرمودند، زیرا تبیین موجب شده ملت ایران در برابر قدرت های پوشالی ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان همواره به دنبال انحراف مردم از واقعیت ها و گمراهی آنان هستند، افزود: دشمنان اسلام و انقلاب به دنبال اثرگذاری بر افکار عمومی ملت ایران به ویژه جوانان هستند تا بتوانند با به اهداف شوم خود برسند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، جریان تبیین را خنثی کننده همه توطئه های دشمن علیه نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: امروزه هزاران سایت علیه جمهوری اسلامی فعالیت می کنند و لذا تبیین سرچشمه بیداری و سدی محکم در مقابل دروغ های دشمن است.

امام جمعه رشت، با اشاره به تحولات شمال غرب کشور و ادعای برخی از سران کشورهای همسایه علیه ایران، خاطرنشان کرد: این اضافه گویی ها در راستای اهداف آمریکا برای تداوم حضور در منطقه است و متاسفانه کشورهای ضعیف مانند آذربایجان و ارمنستان و ترکیه با این رفتارهای شیطانی همراهی می کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا از اختلافات آذربایجان و ارمنستان به نفع خود استفاده کرده است، گفت: تعدادی از نمایندگان ولی فقیه در استان ها نسبت به اظهارات صورت گرفته علیه ایران واکنش نشان دادند و بر مسئله امنیت ایران تاکید کردند.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به وجود جمعیت شش میلیون نفری شیعه در جمهوری آذربایجان، عنوان کرد: ایران در حفظ امنیت مردم به ویژه در مناطق مرزی جدی بوده و همسایگان باید این مهم را بدانند و عاقلانه تصمیم بگیرند.

وی صبر جمهوری اسلامی را مثال زدنی دانست و اضافه کرد: همواره به دنبال حسن همجواری و دوری از التهاب در منطقه هستیم و رتبه نخست روابط بین الملل با همسایگان را داریم، اما در مسئله امنیت مماشات نخواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *