نماینده ولی فقیه در گیلان: اوقاف گیلان احیای موقوفات را در دستور کار قرار دهد

مدیر کل اوقاف گیلان با تأکید بر ضرورت احیای موقوفات در استان، گفت: احیای موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان برای جلب اعتماد و ترویج فرهنگ وقف ضروری است.

 آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با مدیران اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به سابقه سنت حسنه وقف در همه ادیان، اظهار کرد: متأسفانه هنوز جایگاه وقف در جامعه و در میان مردم ناشناخته بوده و باید در این زمینه کار شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سازمانی منسجمی برای مدیریت موقوفات وجود نداشت، افزود: نبود این سازمان سبب شده بود تا شاهد دست درازی به موقوفات باشیم.

وی با اشاره به اینکه عمل نکردن به نیات واقفان یکی از آثار نبود سازمان منسجم بود، گفت: این موضوع سبب شد تا شاهد کاهش موقوفات باشیم.

آیت الله فلاحتی همچنین به ایجاد شبهات فراوان در زمینه مدیریت و کارکردهای موقوفات از سوی برخی افراد سود جو اشاره و اضافه کرد: یکی از اولویت‌های مدیران این سازمان باید اجرای امینانه نیات واقفان است.

موقوفات متعلق به مساجد احیا شود

وی با بیان اینکه عدم توجه و مدیریت درست در این زمینه آن را در برابر خدا پاسخگو خواهد کرد، گفت: احیای موقوفات نیز باید در دستور کار قرار گیرد وی یکی از سختی‌های این کار این است که متصرفانی که سال‌ها برخی موقوفات را در تصرف داشته اند برای تصرفات خود سند سازی کرده اند.

امام جمعه رشت با تأکید بر ضرورت تلاش برای احیای موقوفات، تصریح کرد: احیای موقوفات کاری سختی است اما باید منطقی و هوشیارانه عمل کرد و در این زمینه خود صیانتی باید از سوی همه متولیان و دست اندرکاران در اوقاف مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه همچنین بر ضرورت احیای موقوفات متعلق به مساجد، افزود: امام جماعت مساجد، هیئت امنا و مردم را نسبت به عملکرد موقوفات مسجد توجیه کنید.

آیت الله فلاحتی خواستار همسطح سازی قبرستان‌ها در بقاع گیلان شد و گفت: اگر هر شهری در این زمینه تلاش کند اتفاقات خوبی در زمینه زیبایی بصری رخ می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *