رفع تصرف ۱۰ هزار متر از اراضی ملی در شهرستان رودبار

فرمانده انتظامی گیلان از معرفی متصرف ۱۰ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان رودبار به مرجع قضائی خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی  با تاکید بر مبارزه جدی نیروی انتظامی با زمین‌خواران و افرادی که به هر نحوی قصد تصرف اراضی ملی و طبیعی را دارند، اظهار کرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی وظیفه همگانی است.

وی با اشاره به گزارش دریافتی در خصوص تصرف اراضی ملی در بخش عمارلو شهرستان رودبار، گفت: پیگیری موضوع در دستورکار قرار گرفت و کارآگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهادکشاورزی به محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: با بررسی و بازدید از این زمین مشخص شد، ۱۰ هزار متر از اراضی ملی توسط یک نفر به تصرف درآمده و به صورت غیرقانونی با سیم‌خاردار و برچین محصور شده است.

این مقام ارشد انتظامی از تشکیل پرونده در این رابطه خبر داد و تصریح کرد: در این راستا متهم ۴۴ ساله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سردار ملکی با اعلام اینکه ارزش زمین تصرف شده توسط کارشناسان، ۲۸۰ میلیارد ریال برآورد شده از رفع تصرف و جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز با درخواست قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور خبر داد.

وی در پایان تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌ها با پلیس در مقابله با زمین‌خواران و متجاوزان به حقوق بیت‌المال را بسیار موثر عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *