ماه سرد و پاییزی بورس گیلان با عقب‌نشینی ۵۷ درصدی ارزش معاملات

 بورس منطقه ای گیلان طی مهرماه امسال میزبان داد و ستد بیش از هشت هزار و ۹۶۶ میلیارد و ۴۴۷ میلیون ریال سهام بود که نسبت به به ماه گذشته بیش از ۵۷ درصد کاهش یافته است.

 فعالان بازار سرمایه در گیلان شهریور ماه امسال بیش از ۱۹ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال سهام در تالارهای بورس استان معامله کردند که این میزان در مهرماه به هشت هزار و ۹۶۶ میلیارد و ۴۴۷ میلیون ریال رسید.

همچنین بورس گیلان مهر ماه در معاملات نیز شاهد تعادل در کفه ترازوی خرید و فروش بود و از مجموع ارزش معاملاتی بیش از چهار هزار و ۷۴۷ میلیارد و ۴۱۹ میلیون ریال مربوط به خرید و چهار هزار و ۲۱۹ میلیارد و ۲۷ میلیون ریال مربوط به فروش است.

مهرماه بازار بورس منطقه‌ای گیلان در تعداد سهام معاملاتی نیز در مقایسه با شهریور با روند کاهشی روبرو بود زیرا از یک میلیارد و ۵۰۲ میلیون و ۸۵۷ سهم به حدود ۸۰۲ میلیون و ۳۸۷ هزار ریال رسید.

طی این ماه کفته ترازوی معاملات سهام از نظر تعداد به سمت خرید سنگین تر بود زیرا ۵۳۸ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۷۵۴ سهم خریداری و ۲۶۳ میلیون و ۶۵۳ هزار و ۶۲۰ سهم فروخته شده است.

سرپرست تالار منطقه ای بورس گیلان روز چهارشنبه  گفت: اسناد خزانه ۹۱۰، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت اعتماد آفرین پارسیان، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت تصمیم بیشترین ارزش معاملاتی فعالان بازار سرمایه در گیلان را طی ماه گذشته به خود اختصاص دادند.

دکتر حافظ محفوظی اظهار داشت: نزول مداوم شاخص های بورس به دلیل گرایش بازار به خرید اوراق بدهی موجب شده که رغبت سرمایه گذاران برای خرید سهام کاهش یابد.

وی افزود: بیشتر سرمایه گذاران ریسک گریز، سرمایه های خود را صرف معاملات صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله کرده اند و ارزش معاملات این صندوق ها در همه بورس ها افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *