رییس کمیسیون مشترک بررسی طرح فضای مجازی: طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی اینترنت را محدود نمی‌کند

 رییس کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی تاکید کرد که این طرح سبب محدود شدن اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نخواهد شد.

 «رضا تقی‌پور انوری» در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به ماده ۷۵ آئین نامه داخلی مجلس گفت: یکی از نمایندگان در نطق میان دستور خود درباره طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی تذکر دادند در حالی که این طرح با رأی نمایندگان در کمیسیون مشترک که با استناد به اصل ۸۵ تشکیل شده در حال بررسی است.

وی افزود: در نطق یاد شده مفاد طرح برخلاف واقعیت بیان شده و گفته شد این طرح به دنبال محدودیت در اینترنت است که صحت ندارد.

رییس کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی ادامه داد: برابر ماده ۷۵ آئین نامه داخلی مجلس طرح چنین موضوعاتی درست نیست. باید یادآور شد علیرغم همه تحریف‌ها و شیطنت‌های رسانه‌ای همه جلسات این کمیسیون به صورت زنده پخش تصویری می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی کمیسیون مشترک اقدام به روشنگری کرده و جلسات آن به صورت زنده پخش می شود، طرح صحبت‌های خلاف واقع نسبت به آن محلی از اعراب ندارد.

«عبدالرضا مصری» که ریاست صحن علنی مجلس را بر عهده داشت پس از اظهارات تقی پور گفت: اگر نمایندگان نسبت طرح حمایت از فضای مجازی پیشنهادی دارند، می‌توانند به کمیسیون فرهنگی ارائه کنند یا در همه جلسات کمیسیون مشترک طرح فضای مجازی شرکت کنند،حتی اگر عضو آن کمیسیون نباشند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر می رسد تلاشی که صورت می‌گیرد در راستای تقویت حوزه مذکور است و هیچ محدودیتی ایجاد نمی‌کند. چرا که صیانت از حقوق مردم برعهده نمایندگان است و آن ها به خواسته‌های مشروع مردم توجه جدی دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *