تکرار سرنوشت ترابی برای بازیکنان سابق استقلال و پرسپولیس؛ قایدی و نوراللهی دیپورت می شوند؟!

مهدی قایدی و احمد نوراللهی هنوز نتوانستند جایگاه ثابتی را در ترکیب الاهلی امارات پیدا کنند و این اتفاق خوشایند تیم های کم حوصله عربی نیست که پول های کلانی برای خارجی های خود هزینه می کنند!

برای استقلال و پرسپولیس هیچ خبری بدتر از این نبود که ستاره های اصلی این دو تیم در فصل نقل و انتقالات راهی تیم های دیگری خواهند شد. مهدی قایدی از استقلال و احمد نوراللهی از پرسپولیس دو بازیکنی بودند که بعد از چند سال درخشش در این دو تیم و به نوعی تبدیل شدن به مهره اصلی تیم های خود به فکر لژیونر شدن افتادند.

این اتفاق همزمان بود با تغییر نام لیگ باشگاهی امارات – که در گذشته با نام جعلی خلیج عربی برگزار می‌شد – و این دو ستاره هم به تیم نام آشنای الاهلی امارات منتقل شدند که در گذشته علی کریمی را در ترکیب خود داشت.

حضور قایدی و نوراللهی در این تیم اماراتی، با نیمکت نشینی و در ادامه حضور در ترکیب اصلی همراه بود اما به جز معدود بازی‌های این فصل، هر دو بازیکن عملکرد چشم گیری نداشته اند و در اکثر بازی های این فصل به عنوان بازیکن جانشین وارد میدان شده اند.

مهدی قایدی در دیدار الاهلی و الشارجه که با دو گل و پاس گل از طرف او و در نهایت برتری ۴ بر ۳ تیمش همراه بود، در سایر بازی‌ها تنها سایه ای از مهدی قایدی استقلال بوده و در لیگ امارات که به دشواری فوتبال ایران هم نیست، به بازیکن نیمکت نشین تبدیل شده است.

در سوی مقابل احمد نوراللهی هم فقط در یک بازی گلزنی کرده و حالا دو هفته‌ای است که به ترکیب اصلی رسیده است ولی در حالت معمول او هم بازیکن قابل اتکایی برای الاهلی امارات نیست که با این دو بازیکن در سودای قهرمانی در فوتبال این کشور است.

از مجموع ۸۱۰ دقیقه این فصل (۹ بازی)، قایدی و نوراللهی در ۷ بازی به میدان رفته‌اند اما با توجه به حضور کوتاه‌شان در زمین، قایدی ۳۷۴ دقیقه و نوراللهی ۳۲۷ دقیقه با پیراهن الاهلی بازی کرده‌اند.

این اتفاق به معنی حضور این دو بازیکن در نیمی از بازی های این تیم اماراتی است که معمولا نشان داده با توجه به هزینه هنگفت برای بازیکنان خارجی خود، مدت زمان کمتری هم به بازیکنانش می‌دهد تا توانایی خود را ثابت کنند.

با توجه به در پی بودن پنجره نقل و انتقالات نیم فصل فوتبال امارات، ادامه این روند می تواند برای هر دو بازیکن خطرهایی را از جمله قرار گرفتن در فهرست مازاد تیم‌های خود به دنبال داشه باشد.

این دقیقا همان اتفاقی است که فصل گذشته برای مهدی ترابی رخ داد. بازیکنی که با کلی سر و صدا از پرسپولیس راهی العربی قطر شد اما به علت مصدومیت و حضور مداوم روی نیمکت تیمش، بعد از نیم فصل و زدن دو گل، به ایران دیپورت شد و به پرسپولیس برگشت.

مطمئنا نوراللهی و قایدی هم به خوبی می‌دانند که با وجود داشتن قراردادهای سنگین، باز هم هیچ اطمینانی برای ادامه حضور این بازیکنان در امارات نیست و باید هر چه زودتر توانایی های خود را حتی برای حفظ جایگاه‌شان در ترکیب نشان دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *