برگزاری جلسه هماهنگی بیمه محصولات کشاورزی در شهرستان رودبار

🔻مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار از برگزاری نشست هماهنگی بیمه محصولات کشاورزی( با محوریت کلزا) در شهرستان‌ رودبار با حضور مسئول صندوق بیمه کشاورزی استان گیلان، رئیس و کارشناس بانک کشاورزی شهرستان رودبار خبر داد و افزود؛ در این جلسه درخصوص نحوه استقرار کارگزاری بیمه در شهرستان و دهستان،افزایش سطح بیمه ،تعرفه های بیمه سال جاری ، نحوه ارزیابی و پرداخت خسارت به کلزا کاران و گندمکاران شهرستان، بحث و تبادل نظر شد.

🔸به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان ، سروش ابراهیمی تعامل هر چه بیشتر کشاورزان و بهره برداران را جهت بیمه محصولات زراعی و باغی خواستار شد و افزود؛ فعالیت در بخش کشاورزی از پر مخاطره‌ترین فعالیت‌های اقتصادی است ، زیرا وجود انواع مخاطرات طبیعی شامل سیل، تگرگ، باران‌های سیل آسا، خشکسالی، گرما و سرمای شدید، باد و طوفان از یک سو و هجوم آفات، بیماریها، آتش سوزی و سایر عوامل‌ اهمیت بیمه محصولات کشاورزی را دوچندان کرده است.

🔸وی اظهار داشت؛ ادامه روند افزایش تولید محصولات کشاورزی مستلزم حفظ سرمایه گذاریهاست وهمه به خوبی می‌دانیم که مخاطرات طبیعی تولید محصولات کشاورزی را به ویژه در سال‌های اخیر با خطر‌های فراوانی همراه ساخته است.

🔸سروش ابراهیمی با تاکید بر اینکه بیمه از مهمترین ابزار‌ها برای تبدیل مدیریت بحران به مدیریت خطر به شمار می‌رود، یادآور شد ، بیمه با اطمینان بخشیدن به کشاورزان مبنی بر حمایت از آنها در مقابل حوادث پیش بینی نشده ، شدت خسارات را کنترل می‌کند.

🔸مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار، یکی از عوامل مهم کم رغبتی کشاورزان به بیمه کشاورزی را تاخیر در ارزیابی و پرداخت غرامت دانست و افزود؛ توصیه می شود بیمه تعهدات خود را افزایش دهد تا کشاورزان اشتیاق بیشتری برای بیمه محصولشان نشان دهند.

🔸سروش ابراهیمی با تاکید بر اینکه بیمه محصولات کشاورزی از کلیدی‌ترین سازوکار‌های حمایتی برای کاهش ناپایداری‌ های ناشی از وقوع پدیده‌ها و حوادث غیرمترقبه شناخته می‌شود ،افزود، در این مسیر ارتقای کارآمدی و ارتقای خدمات بیمه‌ای و جلب رضایت مشتریان نکته‌ای کلیدی است.

🔗 اخبار کشاورزی گیلان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *