ضرغامی: در گردشگری به دنبال رفع مسئله ایران هراسی هستیم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:به دنبال معرفی درست ایران و رفع مسئله ایران هراسی هستیم.

 

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در برنامه صف اول عملکرد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی: در یک سال گذشته با از سر گرفتن صدور روادید گردشگری ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار گردشگر خارجی وارد کشور شدند.در گردشگری داخلی ۴۰ درصد افزایش گردشگر نسبت به دوران قبل از کرونا داشتیم تا جاییکه نوروز امسال با سونامی سفر روبه‌روشدیم.

به گفته ضرغامی، کشورهای دیگر هرکاری می‌کنند تا گردشگری در ایران پا نگیرد.وزیر اطلاعات سابق به من اعلام کرد که یک تیمی را کشف کردند کهنگذارند گردشگری در کشور رونق پیدا کند.

او گفت: گردشگری دریایی ایران مزیت است اما به دلیل هزینه بالای سوخت آزاد شناورها کسی به سراغ آن نمی‌رفت و صفر بود. همچنین به دنبال معرفی درست ایران و رفع مسئله ایران هراسی هستیم.

ساخت ساز در حریم بنا‌های تاریخی ممنوع

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: ایران در حوزه میراث فرهنگی رتبه دوم جهان را دارد ۲۶ ثبت جهانی ملموس و ۱۷ میراث ناملموس داریم و جزو کشورهای اول دنیاهستیم.

ضرغامی ادامه داد: در مدت یک ساله ۳۵ موزه جدید افتتاح کردیم و تعداد موزه‌های کشور از ۸۰۰ تا عبور کرد اما نسبت به مزیت‌های تاریخی کهداریم عقب هستیم. موزه‌ها از حالت ایستا خارج و پویا شوند.مخزن‌ها یک پدیده نامیمون هستند من در مخازن را باز کردم و آن‌ها را در معرض دید قرار دادم.

او افزود: ۳۵ هزار اثر ثبت ملی و جهانی داریم اما بودجه نگه‌داری و مرمت ما نسبت به گستردگی بخش تاریخی بسیار محدود است و مرمت همگران است. همچنین اینکه دیگر اجازه ساخت ساز در حریم بنا‌های تاریخی را نمی‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *