خانم فتح زاده، مدیریت اولین آموزشگاه مجسمه سازی و نقش برجسته در شهر رستم آباد

انگیزه اصلی بنده از تاسیس آموزشگاه هنر، کارآفرینی و اشتغالزایی است

الهام هاشمی

دهخدا در لغت‌نامه‌اش هنر را معادل علم و معرفت و دانش و فضل و فضیلت و کمال دانسته است.
لئو تولستوی می‌گوید: «هنر آن چیزی است که فرد احساس کرده، تجربه کرده، یا آموخته و عمداً به دیگران انتقال می‌دهد.»
اصلاً می‌توانیم یک تعریف درست‌ودرمان از هنر داشته باشیم؟هنر همان کار خلاقانه است.
آثار هنری قدرت این را دارند که هنجارهای جامعه را زیر سؤال ببرند و رفتار جامعه را تغییر دهند. مثل خیلی از کتاب‌ها، فیلم‌ها و نقاشی‌هایی که فریادی هستند با زبان بسته.
هنر قبل از آنکه یک فعالیت خلاقانه باشد یک شیوۀ زندگی است. بیش از اینکه یک مهارت باشد، اشتیاق است. قبل از اینکه تصویری ارائه دهد داستانی دارد. در ادامه گزارشمان را از بانویی هنرمند از سرزمین صلح و دوستی خواهید خواند که به بهانه افتتاح اولین آموزشگاه مجسمه سازی و نقش برجسته در شهر رستم آباد ، به گفتگو پرداختیم.

*رشته ای بر گردنم افکنده دوست،می برد میکشد هرجا که خاطرخواه اوست

ناهید فتح زاده متولد سال ۱۳۵۹ شهر رودبار روستای کبته هستم. از ابتدا وقتی دوره دبیرستان پایان یافت، در تمام کلاس های هنری شرکت کرده و به هنر بسیار علاقه مند بودم.این علاقه سالیان متمادی،مانند خون در رگ های من جاری و در بسترهای مختلف به منصه ظهور رسیده است. اما بعد از انتخاب رشته های متخلف و سرگردانی در دنیای زیبایی هنر، یکی از اقوام رشته مجسمه سازی را معرفی نمود که با ورود به این رشته،آن را ادامه داده و امروز شما شاهد استمرار ورزیدن بر موضوعی هستید که سالیان سال عشق به هنر و علاقه وافر به رشته مجسمه سازی،ماحصل آن است.

*آموزشگاه هنر رمانتیک رستم آباد

در این آموزشگاه علاوه بر آموزش، برگزاری دوره های حرفه ای آموزشی،گچ بری مدرن، مجسمه سازی،نقش برجسته سفال،منبت،سفال با چرخ،پتینه، و … تلاش اصلی ما ،آشنایی تمام اقشار جامعه خصوصا کودکان و نوجوانان با رشته های ارزشمند هنری است.

*با کار و تلاش می توانید از سنگ، آتش درست کنید

این جمله ، انسان را به مبارزه با سرنوشت می طلبد. کار و تلاش عامل اصلی موفقیت بنده است.
زمانی که خودم این رشته را می خواستم آموزش ببینم،چنین جایگاهی در شهرستان رودبار وجود نداشته و بایستی برای آموزش روزانه به مرکز استان مراجعه کنم. با توجه به هزینه های گزاف و مسافت طولانی ،تصمیم به افتتاح این آموزشگاه برای تمام علاقه مندان به این رشته هنری را گرفتم که سایر هنرمندان برای رسیدن به اهدافشان با چنین مشکلاتی مواجه نشده و مسیر رسیدن آنها، آسان تر باشد. . غیر از این موارد، آرامش در کار بسیار حائز اهمیت است که این مهم در این مکان فراهم است. همچنین آموزش و کار برای بانوان علاقه مند به سفال سازی نیز می تواند انگیزه ای برای کسب درآمدشان باشد.

*ایجاد اشغال و کارآفرینی ،انگیزه اصلی تاسیس آموزشگاه هنر رمانتیک

تمامی افراد علاقه مند به این رشته خصوصا بانوانی که واجد شرایط بوده و علاقه مند به کسب درآمد هستند،از همکاری با آنها در این مجموعه استقبال می شود.
انگیزه اصلی بنده از تاسیس این آموزشگاه، کمک به همشهریان و خانواده هایشان می باشد.
کودکان ،نوجوانان و جوانان در فصل تابستان دارای اوقات فراغت برنامه ریزی نشده ای هستند که می توانند در این مکان آموزش ببینند و حتی آموزشگاه رمانتیک با بهره مندی از ظرفیت تولید و فروش سفال می تواند با ایجاد اشتغال برای علاقه مندان، بانوان و خانم های خانه دار با کارآفرینی در این زمینه، یاری رسان آنها در امرار معاش باشد.

*چشم انداز

هیچوقت راضی نمی شوم و همواره علاقه مند به آموزش،ارتقا و پیشرفت هستم. ایجاد کارآفرینی برای علاقه مندان به این رشته های هنری و همچنین آموزش این مهم از اهداف بلند مدت ما است.

*پل ارتباطی شما با علاقه مندان

شماره تماس :۰۹۹۱۸۵۸۶۸۴۱

آدرس : گیلان _ رستم آباد

آدرس پیج اینستاگرام:
@romantic_art_academy

کسی کو با تو نیکی کرد یک بار
همیشه آن نکویی یاد می دار

همسرم بزرگترین پشتوانه من در این مسیر سخت بوده است. از تمامی اعضای خانواده ام ،دوستان و مربیان خصوصا آقای مرجبی که با راهنمایی های صحیح و دلسوزانه، موجب پیشرفت در کار بوده اند،سپاس گزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *