امیدی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت طلای سبز جوبن

خانم هاشمی, [۰۸/۲۰/۲۰۲۲ ۱۱:۰۱ ق.ظ]
امیدی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت طلای سبز جوبن:
فرماندار انقلابی شهرستان رودبار، خواهشمندیم گره از کار بگشایید
بلاتکلیفی صدهکتار زمین و میلیاردها تومان هزینه، بخاطر هزار و دویست متر لوله !!!

کیوان اسدی گلورزی
اشاره:
تغییرات گسترده فضای کسب‌ و کار در طی دهه‌ های اخیر باعث شده است که شرکت ‌ها برای ادامه حیات و حفظ جایگاه خود در فضای کسب ‌و کار به خلق نوآوری روی بیاورند. در این میان، دو دسته شرکت‌ های بزرگ و شرکت ‌های دانش‌ بنیان منابع و ویژگی ‌های متفاوتی دارند، لذا شدت تمایل به همکاری بین آن ‌ها زیاد است و عوامل متعددی بر موفقیت این فرایند تاثیرگذار هستند. بنابراین عدم توجه و بررسی دقیق عوامل مؤثر بر این فرایند، ممکن است احتمال شکل‌ گیری این دسته از همکاری ‌ها یا شانس موفقیت آن‌ ها را کاهش دهد. طراحی و ارائه ابزارهای سیاستی و اجرای پایلوت برنامه حمایت از شرکت‌ های دانش‌ بنیان و شرکت‌ های بزرگ ، راهی برای حمایت از تولید داخلی و در نتیجه تقویت چرخه اقتصاد است. روزانه در شهرستان رودبار، شاهد رشد و توسعه هستیم اما آنچه که حیرت ما را برانگیخت و موجب تحسین ما بود؛ وجود چنین مزرعه عظیمی با صد هکتار سطح زیر کشت و میلیاردها هزینه که به دلیل عدم همکاری برخی از نهادها هم اکنون بعد از سالها استقامت و سربلندی به نفس نفس افتاده و خطر وحشتناک خشکسالی آن را تهدید می کند.

معرفی
مهدی امیدی جوبنی در روستای جوبن شهرستان رودبار در خانواده ای کشاورز دیده به جهان گشود. فرزند همین آب و خاک بوده و تمام خاطرات خوش کودکی اش با کشاورزی و کمک به والدین در ذهن اش ثبت شده است. زمین هایی که غالبا شیب دار بودند و با گاو نر کشت می شدند. در حالی که بعد از سپری شدن دوره هایی از زندگی ، بعد از چند دهه به زادگاه خود بازگشت و تصمیم به آبادی زمین های موروثی که نسل به نسل آباد شده و سالها از بایر بودن آن می گذشت، گرفت.در این مسیر اعضای خانوداه و بسیاری از اهالی محترم و با تعصب روستای جوبن که همانند او آرزوی عمران و آبادانی منطقه را در سر داشتند، پا به عرصه کشاورزی گذاشته و پا به پای او عرق جبین ریختند .
انگیزه اصلی آباد کردن این اراضی، عشق و علاقه وافر آنها به کشاورزی است. حسی پاک که همانند خون در رگ های آنها ، جریان دارد.
با تجمیع زمین ها، غایت هدف آنها به یک باغ یکپارچه در غالب شرکت کشت و صنعت طلای سبز جوبن به منصه ظهور رسید. وی هم اکنون، مدیر عامل شرکت کشت و صنعت طلای سبز جوبن است.

شرکت کشت و صنعت طلای سبز جوبن
افراد زیادی هستند که با مشاهده و بازدید از این مجموعه به کشاورزی علاقه مند شده و می گویند مشابه این کار را می خواهند در جای دیگری انجام دهند . در این راستا، در عرصه ای به میزان ۸۰ هکتار، درختان زیتون، گردو، انارشیرین، گیلاس، فندق، گلابی، آلبالو ، سیب و … کشت شده است و عمده گیاهان دارویی کشت شده، اسطوخودوس ، رزماری،گل محمدی، بادرنجوبه، بومادران،آویشن و … به صورت آزمایشی در ده هکتار از زمین و تکثیر شده است. که افزایش این حجم می تواند تبدیل به پتانسیل بسیار خوبی برای منطقه و شهرستان رودبار شود.

هم اکنون، تنش آبی وجود دارد؛ اما ما به سمت محصولاتی رفتیم که به کمترین میزان آبیاری نیاز و بیشترین بازدهی را داشته باشد.

تاسیسات احداث شده در زمین ۱۰۰ هکتاری شرکت کشت و صنعت طلای سبز جوبن

۶ کیلومتر خط لوله ۹۰، ۶ کیلومتر خط لوله ۳۲، خط لوله انتقال آب از سفید رود به طول ۵ کیلومتر که سه مرحله ایستگاه پمپاژ دارد و تا ۵ کیلومتر نیاز آبی باغ را تامین می کند، ۳۵۰۰متر زیربنای استخر آبی است که با استفاده از ۵۰هزار عدد بلوک تاسیس شده است،رکورد دار استفاده از کود حیوانی برای باغات در ۱۸ ماه گذشته هستیم و بالغ بر ۵ هزار تن کود دامی از استان های مجاور در این مجموعه تخلیه شده تا عمل به اصطلاح خاک ورزی صورت گیرد، ۱۲۰ کیلومتر لوله ۱۶ و …
در مزارع این چنینی در خارج از کشور ، ضمن بازدید و خرید ، بستر اقامت هم برایشان فراهم است.از لحاظ علمی بارها این خاک آزمایش شده است.

چشم انداز

در فاز دوم بنا داریم که با کشت گیاهان دارویی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار، گونه های گیاهی را پرورش داده وشاهد توسعه این مهم باشیم. تاسیس استخری به مساحت دو هکتار از دیگر برنامه های ما است که با حمایت مسئولین شهرستان، خصوصا فرماندار انقلابی و دادستان محترم در به منصه ظهور خواهد رسید و خیر آن برای مردم منطقه خواهد بود.عمران و آبادانی زمین های بایر بسیار هزینه بر بوده همینجا جا دارد از زحمات خانوم ساغری که با اعطای تسهیلات کمک حال مجموعه بوده اند تشکر کنیم.

خانم هاشمی, [۰۸/۲۰/۲۰۲۲ ۱۱:۰۱ ق.ظ]
مشکلات
سه ایستاه پمپاژ داریم از لحاظ فنی در هر ایستگاه بایستی یک استخر ۶۰۰ مترمربعی تاسیس شود.برای بهره وری بهینه از این خط انتقال آب در استخر اول ۳۰ تن مجوز ماهیان سردآبی و در محل ایستگاه دوم مجوز ۵۰ تن ماهیان خاویاری اخذ و با احداث این خط انتقال،چرخه تولید ماهی راه اندازی خواهد شد. خارج از این چشم انداز، برای انتقال آب با مایوس شدن از دریافت ۱۲۰۰متر عرصه از منابع طبیعی شهرستان برای احداث خط لوله انتقال آب ، زمین های مستثنیات، زمین های مجاور را خریداری نموده، علی رغم صدور گواهی مستثنیات از ناحیه اداره منابع طبیعی شهرستان در خصوص این اراضی، متاسفانه در حال حاظر این پروژه عظیم با سنگ اندازی ها متوقف شده است و از فرماندار شهرستان رودبار خواهشمندیم ، گره از مشکلات این مجموعه پویا که سرسبزی و عمران و آبادانی را در پیش دارد بگشاید. فقط بخاطر ۱۲۰۰ متر، باغات ما با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند.
فرماندار انقلابی شهرستان رودبار، خواهشمندیم گره از کار بگشایید. بلاتکلیفی صدهکتار زمین و میلیاردها تومان هزینه، بخاطر هزار و دویست متر لوله !
تبدیل شدن این خاک به قطب گردشگری و کشاورزی، آرزویی است که تمام این مشقت ها بخاطر رسیدن به آن ، تحمل کرده ایم. هم اکنون برای بقا و برای همین مردم از مسئولین خواهشمندیم به ما کمک کنند.
وقتی این دشت گل سرسبز شود ، قطعا نمود پیدا خوهد کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *