مستند «جدا مانده» روایت روزهایی که از اوتیسم کم می‌دانستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای جنگل نیوز ؛مستند «جدا مانده» به کارگردانی اعظم خدا رحمی روایتی متفاوت از یک مادربزرگ قهرمان است که با کارهایش تلاش می‌کند دنیای پیرامونی خود را تغییر دهد. این مستند در قالب ششمین جشنواره تلویزیونی مستند از شبکه مستند سیما پخش شد.

خدا رحمی درباره سوژه این مستند گفت: مستند «جدا مانده» برشی از زندگی یک مادربزرگ است که متوجه می‌شود نوه‌اش دچار اختلال اوتیسم شده است. او تمام فکر و ذکر خود را بر درمان این کودک گذاشته و موفق می‌شود او را به شرایط مطلوبی برساند. جالب است بدانید زمانی که مادربزرگ مطمئن می‌شود این اختلال برای نوه‌اش به وجود آمده از شغلش استعفا می‌دهد و سرپرستی این بچه را برعهده می‌گیرد.
وی ادامه داد: عمده فعالیت او در حوزه کاردرمانی است. از آنجا که سواد انگلیسی خیلی خوبی دارد، شروع به خواندن کتاب‌های خارجی کرده و راه‌های درمان متعددی را از همین طریق فرا می‌گیرد. همین روش‌ها را روی بچه پیاده کرده و تا حدودی به موفقیت می‌رسد. باید اشاره کنم که این اتفاق مربوط به سال‌ها پیش است که در آن زمان اختلال اوتیسم بسیار ناشناخته بوده و اطلاعات خیلی کمی درباره آن وجود داشته است.
کارگردان مستند «جدامانده» درباره فرم روایی این مستند توضیح داد: این مستند بازسازی است و سکانس‌های کودکی سامان بازسازی شده است. علاوه براین از تصاویر آرشیوی، عکس‌های قدیمی خانواده و … نیز استفاده کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *