مدیرعامل آب منطقه ای گیلان: ذخیره سد سفیدرود نصف شد

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان، با بیان اینکه ذخیره آب سد سفیدرود نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است، گفت: در شرایط نرمال در این ایام سال باید ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشته باشیم.

وحید خرمی، با اشاره به ذخیره ۱۴۹ میلیون مترمکعبی آب در پشت سد سفیدرود تا به امروز، اظهار کرد: این میزان ذخیره ۵۰ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

وی حجم نرمال ذخیره سازی آب در پشت سد سفیدرود در این ایام سال را ۵۰۰ میلیون مترمکعب دانست و افزود: طبق بارش های صورت گرفته در دی ماه امسال، وضعیت آب بندان ها و رودخانه ها و سایر منابع آبی داخل استان نرمال است، اما در آبخور سد دچار چالش خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در گفت وگوی خبری باران، با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب در سال زراعی گذشته، عنوان کرد: امسال نیز این قرارگاه تشکیل خواهد شد تا کشاورزی در اراضی آبخور سد را مدیریت کنیم.

خرمی، با بیان اینکه لایروبی انهار را از اسفندماه آغاز خواهیم کرد، گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان ایستگاه های پمپاژ را فعال خواهیم کرد و مانند سال گذشته برنامه ریزی دقیقی داریم و نوبت بندی آب در دستور کار است.

وی از کشاورزان خواست لایروبی انهار را در محدوده اراضی خودشان انجام دهند و اضافه کرد: کشاورزان به توصیه های جهاد کشاورزی توجه و طبق تقویم زراعی عمل کنند.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان رهاسازی سد و آبگذاری کانال ها را طبق تقویم زراعی دانست و متذکر شد: کشاورزان از هم اکنون از آب های در دسترس حداکثر استفاده را داشته باشند و تجهیزات انتقال آب به وِزه پمپ را فراهم کنند.

وی در ادامه از لایروبی ۵۰۰ هکتار از آب بندان های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: لایروبی انهار و کانال ها در دستور کار جهاد کشاورزی نیز قرار دارد، زیرا با لایروبی بین انهار می توانیم تا یکصد میلیون مترمکعب مصرف آب کشاورزی را کاهش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *