مانور نظامی آمریکایی‌ها در خیابان‌های حسکه سوریه/ انتقال تجهیزات به پایگاه الشدادی

منابع رسانه‌ای از مانور نظامی نیروهای آمریکا در خیابان‌های حسکه با استفاده از گلوله جنگی و انتقال تجهیزات نظامی قابل توجه به شهر نفتی «الشدادی» خبر دادند.

 روزنامه رای الیوم در این باره اعلام کرد که صدای چند انفجار شدید در داخل شهر حسکه در شرق سوریه به گوش رسید که ناشی از مانور نظامی نظامیان آمریکا در خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر و شلیک گلوله جنگی توسط آنها بود.

منابع محلی در حسکه در این باره گفتند که نیروهای آمریکا مانور نظامی مشترکی را با نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) برگزار کردند که منجر به ترس و وحشت شهروندان ساکن این شهر شد.

طبق گفته این منابع، صدای انفجارهای ناشی از این مانور در محله‌های مختلف حسکه و حومه آن شنیده شد.

در همین حال، منابع مطلع محلی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کردند که ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا تجهیزات نظامی و لجستیکی جدیدی را به پایگاه‌های خود در حومه حسکه منتقل کرد.

این منابع گزارش دادند که این تجهیزات شامل ۵۰ کامیون و چند خودروی دیگر حامل تجهیزات لجستیکی، خودروهای زرهی و تانکرهای سوخت بود که وارد پایگاه نیروهای آمریکا در شهر الشدادی شد.

پایگاه الشدادی در حومه حسکه یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های ائتلاف بین‌المللی در شرق سوریه است؛ چراکه این پایگاه از یک موقعیت راهبردی و نفتی ویژه برخوردار است و در واقع عامل ارتباطی میان کانتون الجزیره سوریه و پایگاه‌های آمریکا در حومه دیرالزور به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *