فرماندار رودبار: مردم شهرستان رودبار  بسیار فهیم و صبور اند

طهمورث عموپور فرماندار شهرستان رودبار در گفتگو با برنامه صبح تازه شبکه باران گفت:

💥شهرستان رودبار بزرگترین شهرستان استان گیلان و دارای ۴ اقلیم آب و هوایی است و حدود ۱۲ نوع قومیت در آن زندگی می کنند.

وی افزود؛ در شهرستان رودبار زیرساخت های خوبی در بحث گردشگری نداریم، با توجه به رویکرد دولت ایران قوی دکتر آیت الله رئیسی و با دستورات دکتر عباسی استاندار گیلان در این زمینه در طول یکسال کار های خوبی انجام شده است.

عموپور یاد آور شد؛ با توجه به اینکه شهرستان رودبار داری ۴ اقلیم مختلف است، مردم این شهرستان بیشتر به کار کشاورزی مشغول هستند و کشاورزان زحمتکش رودباری از زعفران گرفته تا بادام زمینی، برنج ، گندم ، انار،  گردو،  انواع متنوع میوه و….کشت میکنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رودبار اظهار داشت:در راستای وسعت شهرستان ، در طول این یکسال دکتر عباسی استاندار گیلان ۱۷ مرحله به صورت رسمی به شهرستان سفر داشته اند که در طول  چند سال اخیر این امر بی سابقه بوده است.

فرماندار رودبار گفت: در دهه مبارک فجر امسال ۱۱۰ پروژه عمرانی در شهرستان افتتاح خواهد شد که به این پروژه ها حدود ۱۰۷ میلیارد ریال اعتبار بودجه اختصاص داده شده است.
این پروژه ها ۸۴ طرح اشتغال دائم و ۳۸۱ اشتغال غیر دائم ایجاد کرده است.
این پروژه‌ها با اعتبار دولت بوده است.

فرماندار رودبار در این برنامه به مردم  شهرستان رودبار خبر خوشحال کننده ای داد و افزود: اولین نیروگاه خورشیدی در شهر لوشان به زودی برای راه اندازی و تجهیز کارگاه اقدام خواهد شد که باتوجه به اعلام نظر کارشناسان این نیروگاه توانایی برق دار کردن ۵۰۰ واحد مسکونی را دارد که به چرخه تولید برق استان و کشور خواهد پیوست.

وی گفت؛ همچنین با صاحبان کارخانجات و شرکت های صنعتی صحبت کرده ایم در شهرستان از نیروهای متخصص استفاده نمایند.

عموپور تاکید کرد؛ وضعیت آب شرب و راههای شهرستان از وضعیت خوبی برخوردار نیست ولی در تلاشیم این وضعیت را بهبود بخشیم که با توجه به بحرانی بودن در سال ۱۴۰۱ ، تقریبا حدود ۷۰ درصد بودجه شهرستان را به بحث های آب شرب و راهها اختصاص داده ایم.

فرماندار رودبار اذعان داشت:مشکل اصلی مردم شهرستان رودبار راهها هستند که با پیگیری های استاندار گیلان ، نماینده شهرستان و همکاری دستگاههای متولی این مشکلات در حال رفع میباشند.

وی گفت؛مردم شهرستان رودبار دغدغه کمبود آرد و کیفت نان را داشتند که با  تشکیل جلسه شورای آرد و نان در فرمانداری رودبار و استان گیلان موفق به افزایش ۱۷۰۰ کیسه  آرد به سهمیه شهرستان شدیم، همچنین ۵۰۰ کیسه آرد فوق العاده برای نانوایی های شهرستان درنظر گرفته شده.

نماینده عالی دولت در شهرستان رودبار گفت:ساماندهی معابر روستایی بر اساس قانون بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان رودبار در حال پیگری ساماندهی راههای روستایی شهرستان است.

عموپور اظهار داشت: بسیاری از مردم مشتاق هستند به شهرستان  بازگردند و این امر مهم مستلزم ایجاد زیرساخت ها است که با دستور دکتر عباسی استاندار گیلان، بنده در این زمینه درحال پیگری هستم.

عموپور تاکید کرد:آسفالت معابر و راه جیرنده به داماش جزو اولویت کاری ما است.

➖فرماندار رودبار افزود؛ در شهرستان رودبار ۵ طرح بزرگ گردشگری در روستاهای دارستان، شیرکوه، پنج خاله و لیسن انجام داده ایم.

➖در شهرستان رودبار ۱۰۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی وجود دارد و حدود ۱۵۰ میلیارد تومان در بحث روکش آسفالت بودجه اختصاص داده شد.

➖عموپور تصریح کرد: با پیگیری های دکتر چگینی نماینده مردم شریف شهرستان رودبار ۳ دستگاه دیالیز در بیمارستان رودبار مستقر شد.
همچنین با پیگری های ریاست علوم پزشکی گیلان ۳ دستگاه رادیولوژی در شهرستان مستقر گردید.

➖وی همچنین اذعان داشت: ۱۳ روستا در شهرستان فاقد گازرسانی هستند که در این زمینه درحال پیگری هستیم تا بعد از آغاز سال ۱۴۰۲ قرارداد هایی با پیمانکاران منعقد گردد و این ۱۳ روستا گاز رسانی خواهند شد.

➖نماینده عالی دولت در شهرستان رودبار بیان داشت: بنده در روز های سه شنبه با مردم شهرستان ملاقات عمومی دارم و هر روز که در فرمانداری باشم و در جلسات نباشم در خدمت مردم خواهم بود.

➖عموپور فرماندار شهرستان رودبار در پایان برنامه صبح تازه خاطر نشان کرد و گفت:

از مدیران شهرستان رودبار تقدیر و تشکر دارم که با مجموعه فرمانداری شهرستان همکاری های لازم را دارند.

محمدرضا شوقی

🌿 رسانه مردمی #آوای_جنگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *