دهیار و شورای اسلامی روستای چره: آبفا کار نیمه تمام را در چره تمام کند

 

الهام هاشمی_حمیدرضا قربانی

توسعه پایدار روستایی یکی از اهداف اساسی سیاست گذاری های کلان در همه کشورها و بخصوص در ایران است.توسعه پایدار یک مفهوم کلی و در ارتباط با ابعاد مختلف زندگی روستاییان و همچنین رابطه این ابعاد با محیط پیرامون می باشد. ارتباط موثر و همکاری شورا و دهیار در روستا قطعا موجب بالندگی، توسعه و رفع مشکلات مردم خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای جنگل نیوز، دهیار روستای چره مهندس محمد کوچکی و عضو شورای اسلامی، مهندس ارکان جوانمرد در نشست خبری با خبرنگاران هفته نامه آوای جنگل با اشاره به اقدامات مؤثر و مثبت انجام شده، عنوان کرد: چره یکی از روستاهای بخش رحمت و آباد بلوکات شهرستان رودبار در استان گیلان واقع در شمال ایران و دارای۷۰۰ نفر جمعیت و ۲۰۰ خانوار است.
مهندس کوچکی با ابراز اینکه به کمک مسئولین، طی سه ماه گازرسانی روستای چره به پایان رسید، افزود: در یک دوره سه ماهه، تمام روستا از نعمت گاز برخوردار شدند. وی با اشاره به اهمیت گاز طبیعی به عنوان محور توسعه پایدار، از این نعمت خدادادی به عنوان یک زیرساخت مهم در راستای توانمندسازی روستا با تکیه بر پتاسیل محلی به خصوص در بخش کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی یاد کرد.
دهیار چره، راه اندازی یک واحد گلخانه را، اقدامی موثر در راستای کارآفرینی در این روستا خواند و افزود:
قطعا افراد توانمند و خلاق با ایده های نو، می توانند ضمن کمک به خود، برای اطرافیان نیز مثمر ثمر باشند. اهمیت ایجاد اشتغال در ایجاد ثبات اقتصادی جامعه موضوعی غیر قابل انکار است.

با لامپ های روشن خانه ها، امید به آینده چره روشن است

کوچکی در ادامه از بهره مندی روستای چره از چهارکیلومتر کابل خودنگهدار و رفع کامل مشکل ضعف برق خبر داد و افزود: شاخه زنی مداوم، سرقت کابل و ضعف برق از جمله مشکلات برق روستای چره بود که در این مسیر با اصلاح شبکه برق رسانی و استفاده از کابل خود نگهدار، توانستیم تا حد چشمگیری این مشکلات را رفع کنیم. امروز، با افزودن سه ترانس برق در روستای چره، دیگر مشکل ضعف برق برای همین ظرفیت از تعداد منازل مسکونی وجود ندارد.

صدور ۱۶۰ سند مالکیت و پیگیری صدور ۷۰ سند مالکیتی دیگر برای اهالی روستای چره
عضو شورای اسلامی روستای چره، افرود: از دیگر اقدامات انجام شده، صدور ۱۶۰ سند مالکیت و پیگیری صدور ۷۰ سند مالکیتی دیگر برای اهالی روستای چره می باشد و تمام تلاش ما این است تا بتوانیم با پیگیری این امور در اسرع وقت در خدمت رسانی به مردم کوشا باشیم. اجرای طرح هادی روستای چره، پروژه ۱۶ ساله ای که به حال خود رها شده بود، با پیگیری های دهیار، اعضای شورا و مسئول بنیاد مسکن انجام شد اما متاسفانه مساحت روستا را پایین تر از مقدار واقعی وارد کرده اند. با پیگیری های انجام شده مقرر گردید با بازدید میدانی ، ۱۰ نقطه مغفول مانده از طرح هادی روستای چره نیز اصلاح گردد.در این راستا از ریاست بنیاد مسکن شهرستان رودبار خواستاریم ، مشکلات ما را بررسی کنند.

منتظریم تا رئیس آبفا رودبار قدمی برای روستای چره بردارد

جوانمرد، با بیان اینکه آبفا کار نیمه تمام را در چره تمام کند، تشریح کرد: با همکاری و همیاری مردم و مسئولین توانستیم با اصلاح شبکه آبرسانی،یک چاه نیمه عمیق و یک مخزن واسط منبع آب جدید در روستا تاسیس کنیم که با تغذیه از منبع آب اصلی، مشکل قطعی آب در روستا رفع گردد. اما قطعا برای رفع کلی این مشکل، مخزن اصلی آب که در انتهای محل واقع است باید اصلاح و یا مجدد احداث شود. اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند، مشکل آب شرب روستای چره، حل نخواهد شد. چون مخزن اصلی روستا بعداز زلزله سال ۱۳۶۹ تاسیس شده و مشکلات زیادی دارد.طی جلسه ای که با دکتر چگینی در مسجد محل داشته ایم قول مساعد دادند که با رئیس آبفا رایزنی کنند تا منبع جدید تاسیس و افتتاح شود اما همچنان منتظریم تا رئیس آبفا رودبار قدمی برای روستای چره بردارد.

آسفالت ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع راه اصلی و معابر روستای چره

با همکاری تمامی مسئولین، دو مرحله پروژه آسفالت در معابر و راه اصلی روستای چره انجام گرفت که شامل ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع راه اصلی و معابر است. جا دارد از تلاش های بی وقفه بخشدار و شورای بخش، همچنین اداره بنیاد مسکن به پاس تمامی خدماتشان ، تقدیر و تشکر کنیم.

نقش مثبت مسئولین در همیاری با مردم

همراهی با مردم از وظایف اصلی مسئولین است و تداوم این روند و پیوند آن؛ با اقدامات سریع و تاثیرگذار به بار خواهد نشست. اهالی روستاها، همین که می بینند مسئول برای رفع مشکل آنها در کنارشان، برای رفع کمبودها آستین همت را بالامی زند، همین قوت قلب بزرگی برای آنها بوده و بذر انگیزه و امید در دل های آنها جوانه می زند. از همکاری و همیاری فرماندار سختکوش و نماینده محترم شهرستان رودبار، فرماندهی محترم سپاه، فرمانده محترم نیروی انتظامی، ائمه جمعه، پایگاه های بسیج، بخشدار انقلابی رحمت آباد و بلوکات، اعضای محترم شورای پرتلاش بخش رحمت آباد و بلوکات، رئیس اداره برق رستم آباد، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رودبار، رئیس بنیاد مسکن، رئیس اداره گاز، اعضای شورای اسلامی روستای چره و تمامی اهالی خونگرم و مهمان نواز روستای چره کمال تقدیر و تشکر را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *