فرماندار رودبار در جلسه ستاد خدمات سفر نوروزی و شورای ترافیک شهرستان؛ بیش از ۷۰ درصد مسافران از مبادی ورودی شهرستان رودبار به استان گیلان سفر میکنند

طهمورث عموپور فرماندار شهرستان رودبار در جلسه ستاد خدمات سفر نوروزی و شورای ترافیک شهرستان رودبار که با حضور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد، گفت؛ بیش از ۷۰ درصد مسافران از مبادی ورودی شهرستان رودبار به استان گیلان سفر میکنند.

وی افزود؛ حضور پرنگ نیروی انتظامی در ایام تعطیلات نوروز بسیار تاثیر گذار است و میتواند بار ترافیکی را در سطح شهرستان کاهش دهند تا مردم عزیز شهر رودبار با مشکل مواجه نشوند.

عموپور تاکید کرد؛ با توجه به اینکه شهرستان رودبار ورودی استان گیلان است و بعد از گذشت سه سال محدودیت های کرونایی در سال جدید ، ورود پرشور مسافران نوروزی را در تعطیلات عید نوروز شاهد خواهیم بود.

فرماندار رودبار اظهار داشت؛ از بیستم اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروز کلیه مرخصی های اعضای ستاد سفر و ترافیک شهرستان لغو است.

فرماندار رودبار گفت؛ قبل از ایام نوروز، بخشداران ، دهیاران و شهرداران شهرستان رودبار ، در بحث پاکسازی و آذین بندی سطح بخشها، روستاها و شهرها اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رودبار افزود؛ مناطقی که هدف گردشگری دارند باید در ایام نوروز بیشتر شناخته شوند، سال جدید و ایام نوروز مصادف شده است با ماه مبارک رمضان، شئونات اسلامی در این ایام باید رعایت شود.

عموپور یاد آور شد؛ در نحوه برخورد با مسافران نوروزی دقت بیشتری باید شود، خدمات دهی به مسافران اولیت کاری دستگاههای عضو ستاد خدمات سفر نوروزی باشد.

فرماندار رودبار گفت؛ برای رنگ آمیزی سرعت کاه ها و مرمت نقاط حادثه خیز متوالیان امر هرچه سریعتر نسبت به اجرای آنها اقدام نمایند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رودبار، افزود ؛ قبل از ایام تعطیلات نوروز سرویس های بهداشتی ، پارک ها و نماز خانه های بین راهی ساماندهی مطلوب شوند

وی بیان داشت؛ بخشداران و شهرداران در ایام شعبانیه برای برگزاری جشن های مذهبی تمهیداتی را بیندیشند.

فرماندار رودبار اظهار داشت؛ هیئت امنای مساجد شهرستان رودبار، مساجد ها را پویا کنند، چنانچه توانایی این کار را ندارد، این مسئولیت را بر عهده جوانان انقلابی بگذارند.

عموپور اشاره به بیانات گوهربار مقام معظم رهبری کرد و گفت؛ به گفته رهبر معظم انقلاب ، مساجد باید محور همه کار های فرهنگی باشد ، اما در شهرستان رودبار این کار به خوبی انجام نمیشود.

وی گفت؛ نمایشگاه صنایع های دستی استان گیلان و شهرستان رودبار در ایام نوروز برپا شوند تا مردم عزیز شناخت کافی از صنایع های دستی شهرستان داشته باشند و به خصوص این امر باید در مدخل ورودی استان در شهر لوشان در کنار کلبه اطلاع رسانی میراث فرهنگی انجام گردد.

عموپور در پایان خاطرنشان کرد؛ در ایام نوروز، نظارت بر رستوران ها و خانه مسافر ها اجرایی شود، بهداشت و سلامت مردم خط قرمز ما است، در بحث سلامت مردم با هیچ کسی مماشاتی نخواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *