درآمد گمرکات گیلان ۷۴ درصد افزایش یافت

ناظر گمرکات گیلان گفت: درآمد وصولی اخذ شده گمرکات استان گیلان در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۴ درصد افزایش داشته که عمده این درآمد توسط گمرک آستارا اخذ شده است.

ابوالقاسم یوسفی‌نژاد در رابطه با توسعه صادرات غیرنفتی در سالن غدیر استانداری گیلان اظهار داشت: میزان صادرات قطعی از گمرکات گیلان در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۴ درصد کاهش و از لحاظ ارزش دلاری ۱۲ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات گیلان با بیان اینکه عمده‌ترین کالاها در محصولات صادراتی مربوط به محصولات لبنی است بیان کرد: سهم میوه‌ها در این میان از نظر وزنی ۲۸ درصد و از نظر ارزش دلاری ۳۸ درصد از کل صادرات استان را شامل می‌شود.

وی عمده کشورهایی که محصولات گیلان به آن صادر می‌شوند را مورد توجه و اشاره قرار داد و تصریح کرد: صادرات عمدتاً به کشور روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان و عراق است.

یوسفی‌نژاد با اشاره به رتبه گمرکات استان گیلان در کشور عنوان کرد: در زمینه صادرات قطعی گمرک آستارا در سال ۹۸ در مقایسه با سایر گمرکات کشور از لحاظ وزنی رتبه ۲۷ و از لحاظ ارزش دلاری رتبه ۲۲ را به خود اختصاص داده است.

ناظر گمرکات گیلان خاطرنشان کرد: درآمد وصولی اخذ شده گمرکات استان گیلان در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۴ درصد افزایش داشته که عمده این درآمد توسط گمرک آستارا اخذ شده است.

وی اظهار داشت: عمده واردات از گمرکات گیلان امسال به واردات کالاهای اساسی یعنی غلات گوشت و روغن اختصاص داشته است و کالاهای وارداتی عمدتاً از کشورهای مبدأ از روسیه، قزاقستان، چین و آذربایجان از گمرکات گیلان ترخیص شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *