تقلیل زیان تولیدکنندگان جوجه یکروزه به ۲۰۰ میلیارد تومان؛ قیمت هر قطعه جوجه یکروزه اعلام شد

فارغی گفت: با توجه به بهبود روند توزیع دان و تقاضای نسبی مرغداران برای خرید جوجه، زیان تولیدکنندگان مرغ تقلیل یافت.

 

غلامعلی فارغی رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه  از بهبود نسبی بازار جوجه یکروزه خبر داد و گفت: با توجه به بهبود روند توزیع دان، قیمت هر قطعه جوجه یکروزه از ۵۰۰ به یک هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است که با اصلاح قیمت مرغ، بازار جوجه به تعادل می‌رسد.

او افزود: هم اکنون مرغداران به سبب مازاد تولید در واحد‌های مرغداری از جوجه‌ریزی مجدد اجتناب می‌کنند چرا که قیمت گوشت مرغ تغییری نداشته است.

فارغی ادامه داد: علی رغم تامین دان و تقاضای نسبی مرغداران برای خرید جوجه یکروزه، همچنان تولیدکنندگان مرغ مادر یک هزار و ۷۰۰ تومان کمتر از قیمت تمام شده تولید محصول خود را عرضه می‌کنند که با این وجود زیان ماهیانه آن‌ها از ۳۵۰ میلیارد تومان به ۲۰۰ میلیارد تومان تقلیل یافته است.

ضرورت تولید جوجه یکروزه بر مبنای ثبت سفارش

این مقام مسئول تولید ماهیانه جوجه یکروزه را ۱۲۰ تا ۱۳۵ میلیون قطعه طیور اعلام کرد و گفت: اگرچه بار‌ها اعلام کرده‌ایم که تولید جوجه یکروزه بر مبنای ثبت سفارش باید صورت گیرد، اما گوش شنوایی نیست و همواره به سبب ترس کمبود مرغ در کشور، تولیدکننده را قربانی می‌کنیم.

رئیس انجمن جوجه یکروزه در پایان با تاکید بر رفع موانع صادراتی تصریح کرد: اگر دولت با رفع موانع صادرات اجازه ورود جوجه یکروزه و مرغ به کشور عراق را بدهد، این امکان وجود دارد که کل مازاد تولید را که منجر به دردسر شده است، صادر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *