مهر و همدلی به مردم در قالب رزمایش مومنانه

مردم نوع دوست ایران با لبیک به فرمان رهبر انقلاب، رزمایش مومنانه را در سراسر کشور آغاز کرده اند.

 

با شروع ماه مبارک رمضان و با توجه به فرمان رهبر انقلاب در خصوص یاری نیازمندان، گروه‌های جهادی متعددی متشکل از نیرو‌های بسیج، سپاه و دیگر ارگان‌ها به کمک مردم خیر و نوع دوست ایران، مشغول تهیه ارزاق و بسته‌های معیشتی هستند تا خانواده‌هایی که در این اوضاع نابسامان اقتصادی و با توجه به محدودیت‌هایی که برای بیشتر کسب و کار‌ها به وجود آمده، بخش کوچکی از مایحتاج اولیه زندگی شان تامین شود.

این روز‌ها رسانه‌های دیداری و شنیداری بسیاری، تلاش‌های شبانه روزی جوانانی را منعکس می‌کنند که در هیچ جای دنیا نمونه‌ی آن را نمی‌توان به این شکل و شمایل پیدا کرد. اما اینجا سرزمین مردان و زنانی است که در روز‌های سخت و پر التهاب، مانند کوه در برابر سختی‌ها و مشکلات ایستادگی کرده و در هیچ زمانی کمر خم نمی‌کنند. نمونه‌های بسیاری از این مقاومت را در تاریخ سرزمینمان به وفور می‌توان دید. مانند ۸ سال مقاومت در برابر ظلم و استکبار .۸ سال خون دل خوردن.

مردان و زنان این کشور برایشان فرقی نمی‌کند که در چه جبهه‌ای باشند، چه در جبهه‌های جنگ تحمیلی و چه در جبهه یاری رساندن به نیازمندان.

از روز‌های پایانی سال ۹۸ و با شیوع ویروس کرونا در کشور، بسیاری از جوانان ایرانی در شکل‌های مختلفی به مبارزه با این بیماری پرداختند. چه کادر درمان و چه مردم عادی. مردم ایران، پیر و جوان زن ومرد هر کدام وظیفه‌ای را به عهده گرفتند تا خدمتی به هم نوع خود کرده باشند.

این خدمات و تلاش‌های بی حد و مرز، روز‌های زیبایی از همدلی و یک رنگی را در ذهن‌ها تداعی می‌کند. یکی مشغول مداوای بیماران است، دیگری ماسک و گان و اقلام بهداشتی تولید می‌کند و دیگری هم برای یاری کادر درمان مشغول آبمیوه گیری است. آن هم در این روز‌هایی که هرکس و در هر سنی باید در قرنطینه باشد. اما عشق و غیرت ایرانی این را قبول نمی‌کند و همه را برای کمک به یکدیگر به میدان می‌آورد.

اما در گوشه دیگر، با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان، خیران و گروه‌های جهادی مشغول تهیه و تدارک بسته‌های معیشتی و بهداشتی هستند که هرچه سریعتر به دست نیازمندان برسد. یکی از این گروه‌های جهادی، سپاه ناحیه شهرستان ورامین است که مشغول تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین افراد نیازمند است.

در یکی از روز‌های بهاری به شهرستان ورامین رفتیم و از نزدیک با این گروه آشنا شدیم. در حسینیه ثارالله ورامین همه مشغول بودند و هر کس گوشه‌ای از کار را به عهده گرفته بود. پیرمردی با بدنی کم توان در حیاط مشغول بسته بندی پیاز و سیب زمینی بود. گوشه دیگر جوان‌هایی وزن کردن مواد غذایی را بر عهده داشتند. دیگری با دست‌هایی کوچک، اما دلی بزرگ بسته‌ها را چسب می‌زد. خلاصه کنج کنج این حسینیه هرکس کاری برای هم نوع خود انجام می داد. شادی و ذوق کمک به مردم در فضای حسینیه کاملا حس می‌شد.

در کنار بسته‌های معیشتی، بسته‌های دیگری هم خودنمایی می‌کرد. جویای این بسته‌ها شدیم و فرمانده سپاه شهرستان ورامین را به ما معرفی کردند.

سعید تاجیک فرمانده سپاه ناحیه ورامین در باره این فعالیت ها گفت: با توجه با فرمایشات رهبر معظم انقلاب و وظیفه داشتن در قبال هموطنانمان، مدتی است که به کمک مردمان خیر و نوع دوست، تعداد ۹۲۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی برای خانواده‌هایی در اثر شیوع کرونا مشکلات اقتصادی بسیاری متحمل شدند، آماده و بین آن‌ها توزیع کردیم.

وی افزود: در کنار این بسته‌ها، بسته‌های فرهنگی توسط موسسه انتشاراتی قدر ولایت در نظر گرفته شده است که شامل ۱۱ جلد کتاب بزرگسال، ۷ جلد نوجوان و ۷ جلد کودک است. این اقدام در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و پر کردن اوقات فراغت افرادی است که در این ایام کرونا در منزل به سر می‌برند.

تاجیک در پایان گفت: این رزمایش مومنانه تنها به این مرحله خلاصه نمی‌شود و قرار است در ۲ مرحله دیگر بیش از ۶۰ درصد مردم شهرستان ورامین را تحت پوشش قرار بگیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *