آنکارا پیشنهاد تهران برای ترمیم خط لوله گاز را رد کرد

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: بیژن زنگنه وزیر نفت  پیشنهادی برای ترمیم خطوط آسیب دیده ترمیم خط لوله گاز ایران به ترکیه را ارائه کرد که این موضوع از سوی کشور ترکیه رد شد.

مهدی جمشیدی دانا مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در خصوص علت تاخیر کشور ترکیه برای خطوط آسیب دیده گاز گفت: ما به کشور ترکیه اعلام کرده ایم که برای تجهیزات، امکانات و نیروی متخصص آمادگی کامل داریم.

او ادامه داد: در حال حاضر کشور ما آمادگی این را دارد ظرف مدت کوتاه یک هفته‌ای این آسیب دیدگی را برطرف کند ولی تاخیر کشور ترکیه در این خصوص را نمی دانیم.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز بیان کرد: ایران و ترکیه روابط صمیمانه‌ای در دوران تحریم و بعد از تحریم با هم داشته‌اند و به نظر نمی‌رسد تحت‌تاثیر آمریکا و یا دیگر کشور‌های منطقه قرار گرفته باشند، زیرا می‌دانند تحریم‌ها موقتی است و دوامی ندارد.

جمشیدی دانا در ادامه درباره تمدید قرارداد انتقال گاز به ترکیه، افزود: به دلیل برخی حساسیت‌ها و موضوع کرونا مباحث مربوط به تمدید قرارداد با تاخیر مواجه شده، اما مذاکرات در دستور کار است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

او اضافه کرد: طبق تعهدات بین المللی قراردادی بین ایران و ترکیه وجود دارد که مطابق آن ایران باید گاز مورد نیاز این کشور را ارسال و آن‌ها هم باید دریافت کنند.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز افزود: این خط لوله منافع مشترکی بین ایران و ترکیه دارد و نشانه‌ای از دوستی دو کشور همسایه است، همواره در این قرارداد شرایط خوب بوده هر چند گاهی سر قیمت مباحثی صورت گرفته است، اما انتقال گاز به ترکیه یک قرارداد خوب است و شرایط آن برای هر دو کشور شفاف است.

جمشیدی دانا بیان کرد: همچنین بیژن زنگنه وزیر نفت  پیشنهادی برای ترمیم خطوط لوله گاز آسیب دیده بین این دو کشور را به ترکیه را ارائه کرد که این موضوع از سوی کشور ترکیه رد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *