صالحی امیری: مسابقات المپیک توکیو برگزار می‌شود/ ۵۰۰ دلار فقط پول توجیبی المپیکی‌ها نیست

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ارزیابی همکاران ما این است که به طور حتم المپیک ۲۰۲۰ توکیو برگزار می‌شود.

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک درباره امکان لغو المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار کرد: طبق ابلاغیه‌هایی ارسال شده از سوی کمیته بین المللی المپیک قرار است مسابقات المپیک برگزار شود. به هر حال اعلام تقویم مسابقات کسب سهمیه  از نیمه دوم سال از سوی همه فدراسیون‌های جهانی بیانگر برگزاری المپیک توکیو است.

او ادامه داد: توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللى المپیک اعلام کرده که در صورت تداوم شیوع ویروس کرونا و ادامه دار بودن شرایط نامناسب در تابستان آینده به خودی خود المپیک لغو می‌شود. البته ارزیابی همکاران ما در کمیته ملى المپیک، کادر سرپرستى المپیک ۲۰۲۰ و مسئول  برگزاری مسابقات  این است که به طور حتم این مسابقات انجام می‌شود.

 تیم ملی والیبال با هدایت مربی خارجی اتفاقات خوبی رقم زد

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان درباره حضور مربیان خارجی در ورزش کشور با توجه مشکلات ارزی بیان کرد: به هر حال درباره این موضوع باید با مطالعه و رعایت منافع ورزش صحبت کنیم. ما باید در چارچوب سیاست فعلى ورزش از حداکثر ظرفیت مربیان داخلى استفاده کنیم تا بتوانیم هزینه‌هاى کمترى بپردازیم. البته در بعضى از رشته‌های ورزشی  به صورت الزامی به مربى خارجى نیاز دارند، چون ظرفیت لازم آن در کشور وجود ندارد. به عنوان مثال تیم ملی والیبال مدت زیادی زیر نظر  مربى خارجى  فعالیت کرده است و توانسته اتفاقات خوبى را در والیبال ایران رقم بزند. همچنین داورزنى و تیمش به دنبال استفاده از ظرفیت داخلى هستند و می‌خواهند یک مشاور خارجى هم در کنار تیم ملى والیبال داشته باشند و این منوط به داشتن ظرفیت‌هاى لازم داخلى براى رشته هاى به خصوص المپیکى خواهد بود.

او ادامه داد: احسان حدادی در پرتاب دیسک  از مربى خارجى بهره می‌برد و کارشناسان این حوزه بر این باورند در داخل کشور مربى خوبى در این رشته ورزشی نداریم. اگر می‌خواهیم در سال ۲۰۲۱ روى سکو باشیم، به طور حتم باید  تامین بخشى از هزینه‌هاى مربى خارجى را در نظر بگیریم.

صالحى‌امیرى درباره پرداخت پاداش ۵۰۰ دلارى IOC به ورزشکاران بورسیه المپیکى گفت: خوشبختانه کمیته بین‌المللى المپیک اعلام کرده براى یک سال آینده مانند یک سال گذشته این روند را ادامه خواهد داد و ما هم معادل ریالى آن را به فدراسیون‌هاى ورزشى پرداخت خواهیم کرد. به هر حال این مبلغ به عنوان پول توجیبى براى ورزشکاران نیست بلکه به عنوان آمادگى لازم براى قهرمانان جهت حضور در المپیک ۲۰۲۱ است و مجموعه‌اى از عوامل شامل مکمل‌ها، تغذیه‌ها و بخشى از آن‌ها پول توى جیبى براى ورزشکاران را تامین می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *