روایت مصاف قهرمان سابق جهان با دیو خانمان‌سوز/ حال و روز «محسن قاسمی» خوب نیست

محسن قاسمی کشتی‌گیر بروجردی در ۱۹ سالگی دوبنده تیم ملی را پوشید و خیلی زود بر قله آسیا ایستاد و قهرمان جام جهانی شد اما با گرفتاری در دام اعتیاد رویاهایش را بر باد داد. مو طلایی کشتی ایران این روزها برای بازگشت به زندگی نیازمند حمایت و کمک است.

محسن قاسمی در سال ۷۱ در شهرستان بروجرد به دنیا آمد.

او نیز همانند بسیاری از کودکان ایرانی از همان سنین آغازین زندگی به ورزش کشتی علاقه‌مند شد و هنگامی که تنها هشت سال سن داشت فعالیت خود را در این رشته ورزشی آغاز کرد.

سال ۸۴ آغاز راه پرافتخار محسن قاسمی

این ورزشکار بروجردی با توجه به علاقه وافری که به رشته کشتی داشت از همان سنین کودکی برای قهرمان شدن تلاش‌های بسیاری از خود نشان داد و همین موضوع باعث شد زمانی که تنها ۱۰ ساله بود بتواند مقام‌های استانی به دست بیاورد.

سال ۸۴ محسن قاسمی با کسب قهرمانی در مسابقات نوجوانان کشور خود را به عنوان یک استعداد در سطح ملی مطرح کرد و این قهرمانی‌ها را در مسابقات کشوری در رده‌های سنی مختلف تا سال ۹۰ ادامه داد.

 

قهرمانی که در سه رده سنی در آسیا طلا گرفت

استعداد بالای این ورزشکار باعث شد سرمربیان تیم ملی نوجوانان برای مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۰۶ او را به تیم ملی دعوت کنند و او نیز جواب این اعتماد را با کسب مقام سوم مسابقات آسیایی پاسخ داد.

پس از سال ۲۰۰۶ روند موفقیت‌های محسن قاسمی ادامه یافت به طوری که او در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ به ترتیب قهرمان نوجوانان و جوانان آسیا شد.

 

پوشیدن دوبنده تیم ملی کشتی فرنگی در ۱۹ سالگی

این موفقیت‌های ورزشکار بروجردی باعث شد محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی زمانی که او تنها ۱۹ سال داشت او را برای مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۱ به تیم ملی دعوت کند.

محسن قاسمی در این مسابقات در کنار کشتی‌گیران بزرگی مانند حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی دوبنده تیم ملی کشتی را پوشید و موفق به کسب مدال طلای بزرگ‌سالان آسیا در سال ۲۰۱۱ در وزن ۷۴ کیلوگرم شد.

پس از این اتفاق بسیاری از کارشناسان کشتی معتقد بودند این کشتی‌گیر مو طلایی و خوش استایل بروجردی یکی از بهترین‌ استعدادهای کشتی ایران و حتی جهان است.

 

تصادفی که سرنوشت یک قهرمان را عوض کرد

او در سال ۲۰۱۲ همراه با تیم ملی قهرمان جام جهانی شد و درحالی‌که بسیاری منتظر افتخار آفرینی‌های آتی او بودند در اواخر سال ۹۱ مسیر زندگی او برای همیشه تغییر کرد.

او در یک سانحه رانندگی دچار شکستگی پا شد و بعد از این اتفاق به دلیل کم توجهی مسئولان فدراسیون و استان او با مشکلات روحی زیادی دست به گریبان شد و سرانجام به وادی خانمان‌سوز و خطرناک اعتیاد کشیده شد.

شاید برای همه ما جای سؤال باشد که چرا یک جوان ۲۰ ساله که در اوج دوران حرفه‌ای خود قرار دارد و یکی از بهترین استعداد‌های کشتی کشور و جهان است بایستی به اعتیاد گرفتار شود.

بی‌توجهی مالی و معنوی مسئولان ورزش لرستان و فدراسیون باعث انحراف محسن شد

 در خرم‌آباد گفت: خانواده‌اش از نظر مالی مشکلی ندارند و جزو خانواده‌های متوسط جامعه هستند.

مرتضی قاسمی معتقد است که یک ورزشکار پس از قهرمانی نیازمند توجه‌های مالی و معنوی بوده و این شیوه‌ای است که در اکثر کشورهای جهان مرسوم است.

 یک ورزشکار ۲۰ ساله که قهرمان آسیا شده نبایستی پول جیبی خود را از خانواده‌اش بگیرد

 او گفت محسن پس از قهرمان شدن در آسیا در مصاحبه‌ای که انجام داد معتقد بوده که یک ورزشکار ۲۰ ساله که قهرمان آسیا شده نبایستی پول جیبی خود را از خانواده‌اش بگیرد بلکه بایستی مسئولان از نظر مالی او را تأمین کنند.

مرتضی قاسمی افزود: پس از تصادفی که در سال ۹۱ برای محسن اتفاق افتاد او با مشکلات روحی زیادی مواجه شد و مورد بی‌توجهی مسئولان استان و فدراسیون قرار گرفت و همین عامل باعث گرایش او به مواد مخدر گردید.

 

محمد بنا فرصت دوباره داد اما اعتیاد رویاهای محسن را کشته بود

محمد بنا که خود کاشف این استعداد لرستانی بود بار دیگر در اواخر سال ۹۴ او را به تیم ملی دعوت کرد اما کشتی‌گیری که روزی داعیهٔ قهرمانی در رقابت‌های جهانی و المپیک را داشت با توجه به درگیر شدن با مسائل مختلف از جمله درگیری با مواد مخدر دیگر نتوانست آمادگی پیشین خود را به دست بیاورد و خیلی زود از دنیای ورزش کناره‌گیری کرد.

اما تلخی‌های زنگی برای محسن قاسمی تنها به اعتیاد ختم نشد.اخیرا و هنگامی که او در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد بروجرد قرار داشت تا بلکه بازگشت دوباره به زندگی عادی داشته باشد در اقدامی عجیب مورد ضرب و شتم قرار گرفت و ضمن آسیب‌دیدگی از ۲۶ ناحیه، به کما رفت

محسن بعد از حضور چندروزه در بیمارستان آیت‌الله بروجردی به بیمارستان لاله تهران اعزام شد و پس از دو ماه از کما خارج شد و تا اندازه‌ای هوشیاری خود را به دست آورد.

 

محسن در حال حاضر بیدار بوده اما هوشیاری کمی دارد

برادر محسن قاسمی در مورد آخرین وضعیت این قهرمان سابق تیم ملی کشتی کشورمان گفت: محسن در حال حاضر در شرایط کما قرار ندارد بلکه بیدار بوده اما هوشیاری کمی دارد.

هزینه روزانه نگه‌داری محسن قاسمی در بیمارستان پنج میلیون تومان است

وی اظهار داشت: برای نگه‌داری محسن در بیمارستان روزانه پنج میلیون تومان هزینه پرداخت می‌کنیم و تا به امروز بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برای بازگشت سلامتی این قهرمان ملی هزینه شده است.

او ضمن گلایه از مسئولان ورزش لرستان و فدراسیون کشتی بیان کرد: تنها کمکی که از سوی این نهادها صورت گرفته کمک ۱۰ میلیون تومانی کمیته ملی المپیک بوده است.

یکی دیگر از گلایه‌های خانواده این ورزشکار نحوه برخورد دستگاه قضایی با افرادی بوده که این بلا را بر سر محسن قاسمی آورده‌اند به طوری که بر اساس گفته‌های برادرش، فرد ضارب تنها با پرداخت ۹۰ میلیون تومان وثیقه در حال حاضر آزاد است.

شرایط حضور متخصصان مطرح داخلی در زمینه مغز و اعصاب بر بالین محسن فراهم شود

همچنین خانواده این ورزشکار از مسئولان وزارت بهداشت و ورزش تقاضا داشتند که شرایط حضور متخصصان مطرح داخلی در زمینه مغز و اعصاب بر بالین محسن فراهم شود.

 در انتها برادر محسن قاسمی از بی‌توجهی مسئولان شهرستان بروجرد و استان لرستان نیز نسبت به سرنوشت یکی از محدود کشتی‌گیران مطرح استانمان انتقادهای بسیاری داشتند.

امیدواریم مسئولان استان و وزارت ورزش و جوانان نسبت به وضعیت فعلی این ورزشکار بی‌توجه نباشند و از نظر تأمین هزینه‌های درمان حمایت‌هایی از خانواده او انجام دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *